|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig med tipps på vad det skulle kunna vara som drar tjuvström i min bil, jag har kollat med en ampermeter om det skulle kunna vara stereo eller gps osv.. men nu kommer jag inte längre i mitt sökande så nu hoppas jag på att någon ska kunna hjälpa mig i mitt sökande, jag är tacksam för tipps om det finns några. Mvh Robban. Bilen är en BMW 540IA Touring-99. | |
|
Här finns en del tips: Länk Svekke |
|
|
Hur kollade du detta? har du kopplat amperemätare i serie och sedan dragigt säkringar. |
|
| Hej Delorian. Jag använde mig av en tång ampermeter som man kan mäta likström med och sen använde jag mig av uteslutnings metoden koppla i och ur saker som gps, stereo. slutsteg,mm. Men jag har nog löst mitt problem då jag upptäckt att jag bara har en laddspäning på 12,4V så det blir nog till att pröva at byta laddrelä och kol. Hoppas att det ska funka sedan.... Robban. | |
|
mät upp generatorn kolla om du har spänning på D+ en liger det ström på D+ när bilen e avstängd så drar generatorn ström har nyss bytt generator på min 525 tds på den hade jag 4 volt på D+ bilen kunde bara stå i 2 dagar sen var strömmen slut |
|
| Hej igen . Jag var till M-bilar här i eskilstuna för att kolla om det gick att beställa lite delar till min generator men till min besvikelse så får jag höra att det inte finns några reservdelar till min generator då man måste byta ut hela mot en ny eller en utbytes, men det får nog bli ett försök till att skaka liv i min som jag har även om dom säger att det inte ska gå att få tag i delar men vi får väl se :) .. Varför måste dom, vatten kylda generatorer ?????. | |
| Det är ingen som vet var det skulle kunna gå att få tag i en begagnad generator. | |
| Jag har samma problem 540 touring 98 .Har tjuvström på 0,62A tar jag bort säkringen för radio gps monitor som sitter ovan batteri den treje från höger grön blir det 0,02A Sätter nog en brytare för den säkringen. Står bilen i 2 dagar med säkringen i är batteriet tomt har nytt batteri | |
| Då är det något fel på din utrustning, prova att koppla ut radion, gps för sig för att se när strömmen sjunker, det kan vara så enkelt att det är en kabel som ligger emot något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.