|
|
|
|---|---|
Zyx |
Hej, Fick ett mycket oangenämt problem idag. Upptäckte idag att den elktriskt inställbara förarstolen slutat fungera. Även den elektriskt inställbara ratten är död. Jag kollade säkringarna i handsfacket och upptäcker att säkringen (nr.13) för förarstolen hade brunnit var på jag bytte den. Provade att köra stolen fram och tillbaka en gång och den verkade fungera. En kort stund efteråt brann även den nya säkringen. När jag skulle byta den igen så brann den direkt. Jag mätte strömmen i säkringshållaren och det verkar som det är kortslutning någonstans? Jag har provat att dra ur kontakten för el-stolen och el-ratten men det påverkade inte multimetern. El-stolen på passagerarsidan fungerar dock perfekt. Vad kan det vara?? Någon?? - Scott me up Beemer! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Godkväll nått kablage som inte är intakt. Där kan du helt klart leta en stund,bara att slektera och ta en bit i taget. MVH Hasso |
Zyx |
Hah! Skickade på lite kontaktspray på alla elektriska anslutningar under stolen. I med en ny 30 amperare och saken var biff. Nu är stolen som ny igen! - Scott me up Beemer! |
|
Bara en tidsfråga då innan det är dags igen. Kontaktspray kan ju inte ta bort nån kortis, möjligen bättra på dålig kontakt vid svaga signaler osv. Jag skulle tro att du har avledning till chassi nånstans där kablarna rör sig vid manövrering av stol eller ratt. Avskavd isolering, klämd kabel kanske. Nu har du rört lite på kablaget, det räcker ju med några mm för att det skall funka igen, tills den avskavda tråden kommer i kontakt med chassiet igen. Det här skall man se upp med, oförklarliga bränder kan startas av dylika fel. FP |
|
Zyx |
Japp, Glömde tillägga tidigare att en av kontakterna var till hälften utdragen. Jag tror att det största problemet låg där - Scott me up Beemer! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.