|
|
|
|---|---|
|
Mitt centrallås är trasigt men jag tycker den uppförsig lite konstigt. undrar om det ska vara så när centrallåset är trasigt. I normala fall när man vrider nyckeln lite åt höger låser centrallåset alla dörrar och när man vrider nyckeln ett kvartsvarv åt höger låser den och man kan inte dra upp låsknappen med fingrarna. I mitt fall låses inte förardörren alls när man vrider på nyckel, Borde väll gå att låsa förardörren även fast centrallåset är sönder? Nu måste jag stänga dörren och gå runt och låsa innefrån och sedan låsa passagerar dörren med nyckel (Förardörren går inte att låsa med knappen när den är öppen) Är detta normalt? Ps. backluckan går inte heller att låsa med nyckeln längre, är som att något håller i mot den, kan bero på något annat dock. | |
| Bilen är en 325-89 | |
| ingen som har någon erfarenhet av detta? | |
| jag har samma fel! hör av mej om jag hittar på vad det kan vara! | |
|
tog bort batteriet i en 525a e34, låste dörrarna, tror jag tryckte ned knapparna och stängde, stängde huven... sen fick jag ej upp den mer. så utan ström till centrallåset verka de inte gå, blir väl samma om det är trasigt. Och förardörren ska inte gå att låsa då den är öppen. |
|
|
det är en fjäder av ngt slag i själva låscylindern som är konstig. har samma problem jag med.. om fjädern skulle vara med stabil hade den orkat låsa men nu bara böjer den sig. |
|
| Tack för svar, ska jag kolla upp. sitter det en låscylinder i varje dörr, eller sitter den i förardörren? | |
|
Hej earl! Jag har läst någonstans att det är extralåsläge när man vrider nyckeln längre, då ska man inte kunna dra upp knapparna. 628csi |
|
| har det att göra med deadlockfunktionen? | |
|
det han beskriver är deadlock funktionen... men om fjädern är utsliten så fungerar inte ngn utav lägena. jag skulle vilja demontera cylindern o kolla ifall man kanske kan laga den på ngt sätt men jag har verkligen ingen ork för det... försöker fixa mitt clås istället. |
|
|
när mitt centrallås fungerade, vred man nyckeln lite åt höger så låste centrallåset alla dörrar. När man sedan vred nyckel 90 grader åt höger låste centrallåset och knappen gick inte att dra upp. Nu när det är trasigt kan man vrida nyckeln 90 grader år höger men knappen åker inte ner och bilen blir inte låst. väldigt jobbigt. får ta och kolla låscylindrarna. |
|
| Jag har samma problem, men alla dörrar utom förardörren fastnade i DEADLOCK, har med en massa pillande lyckats få upp förar dörren, samt passagerar och höger bak, men bagage och vänster bak är fortfarande omöjliga att få upp. Min centrallås motor i förardörren har också brunnit, ska byta den å se om det räcker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.