|
|
|
|---|---|
|
Har fått någon typ av elfel, som jag tänkte att ngn kanske haft erfarenhet av tidigare ? Körde runt i lördags, när kupelyset tändes helt plötsligt.. kollar ner efter att ha stängt av lampan, ingen tank el hastighetsmätare.. upptäckte även idag att vindrutetorkarna dött.. instrumentbelysningen funkar, så även blinkers.. bromsljuset ska också ha gett upp, har inte haft möjlighet att kolla själv. men min kompis sa det när han låg bakom iaf. varvräknaren och tempmätaren är också borta, men det är batterierna som behöver bytas där.. fråga till för att få reda på om varvtal stämmer, 120 på femman 4000 varv? dvs 30 km/h per 1000 varv.. tycker det är lite höga varv? Tacksam för alla svar ang. elfelen... | |
|
Kan vara plåtblecket som sitter i en plast dosa alldeles framför högra fjäderbens infästningen.det är en säkring som när den går kan ge upphov till många mystiska fel. Kommer ihåg att just vindrutetorkarna och en del annat gav upp när det drabbade min 518 -90 . Själva säkringen kostar max nån tia hos Bmw . Thomas |
|
| Okej, ska kika på det där i morgon och se om det kan vara den som spökar.. | |
|
Om centrallåset också har gett upp så är det garanterat den säkringen! för mig gick den sönder när jag skulle spola rent rutorna. körde motorväg, sprejade på uktigt med rengöring, men torkarna rörde sig inte.. sikten var ju inte speciellt bra... Det är ett 80A säkringsbleck. 4000 varv i 120 blås låter bekant. 2600 varv i 90 blås har jag, kommer inte ihåg exakt vad det är i 120.. [Att kalla någonting för idiotsäkert är att underskatta idioternas genialitet!] |
|
|
Var lite enklare än så.. kikade säkringarna ännu nogare, och upptäckte att två st var pajj.. fick igen samtliga grejjer, saknas bara varvräknare nu och echo-metern, tempmätaren började leva igen, men klev fort över det röda.. så batteriet är väl slut till den också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.