|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en kompis som funderar på att köpa en 320 e36. Bör han göra det? Allstå frågan kanske låter lite knäpp, men jag har absolut ingen erfarenhet av e36 och således inte heller erfarenhet av en 320. Vad kan man förvänta sig av en 2-liters sexa? Hur är bilen i allmänhet? Jag söker alltså tidigare erfarenheter kring 320 e36. MVH Andreas Dahlgren | |
|
Ja varför inte? Förutsatt att bilen är i bra skick anser jag den som rätt lämplig 'förstabil'. En pigg bil som samtidigt är bensinsnål. Finns inte så mycket mer att säga utan en mer specifik fråga. |
|
|
Jag har haft en 320ic -97. Tvåliterssexan tycker jag har trevlig karaktär och trevligt ljud men det är ingen raket men den räcker gott och väl till vardagskörning. Min förbrukning låg strax under litern per mil så jag tycker att bränsleekonomin var hyffsad. /// Erik |
|
|
Trevligt ljud är det ju automatiskt tack vara sexan men det är ju ingen raket direkt. Beror ju lite på vad han har för budget vilka alternativ det finns. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Om han inte vill ha en sexa så hade jag nog hellre kört på en 318is. Piggare och snålare. | |
|
Det är såna här kommentarer jag söker, lite "allmän" uppfattning, har inte direkt någon specifik fråga, utan just, i allmänhet. Eftersom jag har en 540 har jag inte riktigt något att direkt referera till. Hur stor är egentligen skillnaden mellan en 320 och en 325? MVH Andreas Dahlgren |
|
|
Wigge: Hur stor skillnad är det på 318is och 320? Är det marginell skillnad eller nån "väldigt märkbar" ? |
|
| Skillnaden är marginell enligt papperna iaf. Jag drog med min mot en 320ic -92 och 0-100 då drog jag ifrån han märkbart men sen efter de då gick dom rätt lika. Sök runder lite på forumet och läs modellguiden så ser du mer. | |
|
Skillnaden mellan en 320i och 323i är enorm! 323i har prestanda som är jämförbara med 325i. har han råd med en 323i är det bättre då den är i samma försäkringsklass som 320i. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| tycker inte att 320 är så lyckad modell. (gemfört med andra e36) tar lika mycket soppa som 325 fast Mycket slöare. Men när det är frågan om en billig bruksbil så är den helt ok ligger lågt i pris och det finns ett stort utbud. Det är ingen strul modell direkt. | |
|
320 E36 är mysig och trevlig men kräver rätt mycket varv för att röra på sig. Prestandamässigt är det liten skillnad jämfört med 318is, dock har sexan en helt annan karaktär än fyran. Jag hade nog främst siktat in mig på en 323 eller 328 istället för 320/325. Det är inte särskilt mycket pengar som idag skall emellan för att ta klivet upp dit jämfört med 320. |
|
|
kanoners, jättebra svar, tack allihopa. Nu ska jag ge killen lite att fundera på! MVH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.