|
|
|
|---|---|
|
Tacksam för input när det gäller möjligheten att förhandla bort RFT-däcken vid köp av ny bil. Någon som har lyckats få bort dessa däck? I så fall, hur har ni argumenterat och vad har säljaren gått med på? Några speciella handlare i Mälardalsområdet (Stockholm-Uppsala-Eskilstuna-Örebro-Västerås osv.) som är mer villiga att förhandla? Alla tips och idéer mottages tacksamt! | |
|
Har RFT på vinterdäcken men sommardäcken är helt vanliga. Det var säljaren själv som tyckte att jag skulle göra så istället. Detta för med sig att jag har nödreservhjulet istället vilket kanske stjäl lite bagageutrymme men det gör mig ingenting. |
|
|
523, 525, 520d och 525d E60/E61 levereras utan RFT med 225/55 R16 som standard. Om du funderar på någon av dessa bilar så kan du ju: 1. Leva med dessa fälgar. 2. Använda fälgarna till vinterdäcken och köpa icke RFT-hjul till sommaren i valfri dimension. Annars har jag hört att säljaren kan kryssa i icke RFT-hjul i sitt beställningssystem så att bilen kommer så från fabrik. Även om bilen officiellt inte kan ha dessa specar. |
|
|
Jag har fått uppfattningen att det inte går att välja någonting annat än RFT till e87 iallafall. Det är klart, man kan säkerligen få det till en merkostnad, men så lat är jag inte så att jag accepterar ett högre pris för att få det "färdigt" från början. Hur löser BMW reservhjuls/mobility system frågan för e87 modellerna isåfall? Mvh, /Wille |
|
|
Rätt enkelt. Förhandla med försäljaren som vanligt. Sen innan köp ställer du önskemålet skriftligt om ej RFT-däck på lättviktsfälg. Annars är det ju bara att låta bli att köpa ny bil, du sparar garanterat mycker pengar i värdetapp mot om du köper nytt eller gör i ordning den gamla bilen. Mvh Asken |
|
|
520d E60 levereras orginal med RFT. Jag valde alu 123 och fick då vanliga däck. Jag kommer inte ihåg om jag betalade något extra för fälgarna (tror inte det) men jag betalade 900 for ett normalstort reservhjul på alu-fälg. Ska du köpa ny bil och BMW inte vill ge dig vanliga däck, så skulle jag titta på annat märke. MB eller Audi är mycket bra bilar. Om RFT är dåligt eller ej det vet jag inget om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.