|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett problem med vibrationer. När jag använder P i automatlådan vibrerar det i framvagnen , likaså när jag lägger i R även i läge N känns det, men Så fort jag lägger i D försvinner det. Prövade med att lägga i R och sen hastigt växla till D. Då flyttade sig höger fram någon centimeter. Vid normalkörning märks en viss spårighet + att det klonkar i gupp på höger fram. Någon som har en förklaring? | |
|
Kan ju vara mycket. Spontant antar jag motorkuddar. Sedan på framvagnen kan det vara gummibussningarna till krängringshämmarna. Även siltentblocken i bakvagnen kan behöva bytas. Hur långt har bilen gått och vad är åtgärdat i chassieväg förut? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du Lina en mera utförlig beskrivning innan en diagnos som Asken så fyndigt säger är nog att rekomendera.Men motorkuddarna ligger väldigt nära till i detta läget.De finns flera olika feldiagnoser på din bil som är svåra att se ett samband i.utan flera fel är nog att förvänta. MVH Hasso |
| Tack för Hjälpen. Har just beställt tid hos BMW för kontroll. | |
| Asken var en sjutusan till karl, han prickade rätt att det var motorkuddarna som var sönder. Tack o hej från mej till dej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.