|
|
|
|---|---|
|
Ett problem som ingen verkar kunna lösa: Jag har en 320 -97 som går som en kratta bitvis! När den är kall händer följande: - Startar jag bilen och trampar till på gasen så börjar bilen i det närmaste skaka. Den liksom hoppar. (BMW-verkstade "tror" den tappar en cylinder)! - Efter ca 10 sekunder är sedan tomgången normal igen och skakningarna upphör. - Bilen saknar kraft på låga varv. - Allmänt låg tomgång (600 varv ungefär). Står jag vid ett rödljus och trampar till lätt på gasen, så försvinner varvräknaren ner mot 400 varv för att sedan gå upp till 600 igen. - Jag har haft den inne på Inspection I service. Diagnosen visar ingenting. - De har rökfyllt slangar för att kolla läckage. - När bilen uppnår arbetstemperatur så går den normalt igen. Jag har haft det här felet i snart två år... Det har blivit värre... Någon som upplevt något liknande?? Någon som har tips på lösning?? | |
|
Har du kollat kompressionen? Janne |
|
| Inte jag, men verkstaden och enligt dem OK! Skulle det kunna vara bränslepumpen? Om ja, varför skulle felet bara uppträda när den är kall och på låga varv? | |
|
Gissar att den får för lite bränsle när den är kall. Kanske någon tempgivare som är trasig. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.