AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.484

Byte av bromsskivor fram, är detta ett bra pris?

Undrar om det är någon som kan tipsa om en bra serviceverkstad i Gbg med omnejd för byte av bromsskivor fram. Förra ägaren har servat den på Göteborgs Bilservice i Partille. Dom vill ha ca 2400:- inkl material och jobb.

/Janne

Min Z3.
Länk
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Fortsätt och serva bilen där. Duktigare mekaniker hittar du inte!
Trevligt bemötande och bra jobb.

//Hans

Tack Hans!
Det var egentligen det jag ville höra, eller om det fanns alternativ till dom.

/Janne

Min Z3.
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
2400 kr är bra pris, det blir inte mkt billigare om du skulle få för dig att göra jobbet själv.

__
Bilblogg:
Länk
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Lånar tråden lite...

Jag bytte bakbromsar själv nyligen då bromslampan hade tänds. När jag bytte dessa och kopplade in strömkabeln igen så lyste det fortfarande. Frambromsarna är i princip nya. Vad kan det vara?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du har antingen inte bytt slitagevarnaren eller så har du inte nollställt minnet, vilket du gör genom att vrida nyckeln till läge 2 utan att starta bilen och låta det stå så i 30 sekunder.

__
Bilblogg:
Länk
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Jag har inte bytt någon slitagevarnare vad jag vet, dock så har jag inte nollställt heller. Får testa med att nollställa först. Tack för hjälpen!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
har slitagevarnaren väl löst ut så måste den bytas.

__
Bilblogg:
Länk
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Går det att mecka själv eller är det inlämning som gäller?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det går att fixa själv ---> Länk

__
Bilblogg:
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tänk bara på att du kan behöva lossa på handbromsvajern inne i från kupen innan du kan få av de bakre skivorna.

__
Bilblogg:
Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Janne G: Du hittar inte en bättre och mer seriös mekaniker i GBG området, forsätt att serva bilen där

Daniel

Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Janne G: Jocke på Göteborgs Bilservice är den enda jag vågar lämna min bil till utan uppsyn. Riktigt bra är han och ruskigt bra priser!

gunsnroses: du måste byta slitagevarnaren. Den sitter ju i belägget (5x10mm med en sladd på) så har du bytt belägg själv så gör du det lätt själv igen.

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Men... det sitter väl ingen slitagevarnare bak på Z3? Har för mig att det bara sitter fram... och isåfall är det beläggen fram som är slitna eller oxo har bara varnaren i belägget fram pajat. Sitter bara varnare på ena sidan... har för mig det är vänster fram.

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

På min sitter det varnare bak, varnare har de på biltema för 49:- både till fram och bak.

Mvh Henrik
Bara att hålla med Xoa och Z3 Magnus, fick bytt mina skivor nu i våras då han hade fullt i höstas då den skulle ställas av. Trevligt bemötande, och gav ett stort förtroende. Han tyckte även jag skulle byta en spindelled och två framvagnsbussningar (då han gjorde oljeservice samtidigt och tittade över bilen), vilket också gjordes. Kan bara rekommendera Gbg.s Bilservice.

Min Z3.
Länk
Sitter varnare höger bak på Z3 M i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.