AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
676

Akut start hjälp i GBG?

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Hej

Undrar om någon i GBG kan ha möjlighet att hjälpa mig att starta min 750 efter "vinter" vilan?

Den står på olofshöjd vid johanneberg i ett parkeringsgarage (studentområdet).

Batteriet var helt dött när vi kom till den, kablade igång den med en volvo 740 först, men den gick i "limp home" direkt o de gick inte att varva mer än ca 3000rpm. EML lampan lös konstant, men när vi senare stängde av och bara hadde spänning på polerna och tändningen på så slocknade EML lampan som den ska.
Efter några mer försök så brann nästan startkablarna upp så jag undrar om någon kan ha en 750 och lite tid över ikväll o kan hjälpa mig att få liv i den igen, hadde varit guld värt.

Ring mig om du har möjlighet att hjälpa till.

0733 28 84 47

Mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Har själv haft samma bekymmer några ggr på min stått en längre tid. Sätt in ett nytt batteri eller ladda upp det gamla riktit ordentligt. EML lampan är otroligt petig med spänningen i batterit. Kan även lyckas att ha den på tomgång bra länge fast "limp home" är på så generatorn får sköta sitt..

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Nu lever bilen igen.

Med lite kráftigare kaplar så hoppade skiten igång, utan EML problem.

Dock så har jag lite problem med att den inte går riktigt gämt, antar att det är dags för en spjällsynkning (vet inte hur man gör, nån som kan dra en snabbis om hur det funkar?) sen verkade det nästan som att tendningen stog helt galet, när man kör lungt o fint så gick motorn väldigt gämt och bra, men när man accade lite så började den misstända ut i avgasystemet, känns mindre kul. nån som vet om dett akan avhjälpas med en spjällsynkning?

nya stift, olja, ny trågpackning (nån som har borrmallen som kan låna ut?) samt troligtvis ny packbox till utgående axel i lådan.

alla tips motages med stor glädje.

Mvh Erik (som är ÜBER lycklig efter en hyffsad provtur med en bil som stått helt still i 6 månader).

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Synka spjällen: Länk

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Jag skulle börja med att ladda upp batteriet ordentligt med bra laddare eller ännu bättre om det stått oladdat i 6 mån är ju att köpa ett nytt...kan göra en hel del...

Mvh Andreas
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Hej igen.

När jag startade den andra gången (efter att ha kört en provtur när vi kablade igång den, och den stått en natt) så va alla problem borta, känns väldigt skönt.

Fick dock slänga i en ganska ordentlig skvätt olja i den, så ny trågpackning står högt upp på önskelistan nu =)

Skall investera i en bra underhållsladdare och starta bilen några gånger under nästa vintervila.

Det kommer upp några bilder (om några dagar) före och efter tvätt om några dagar, blev en ganska stor skillnad.

mvh Erik

Det där med att bilen går ojänmt efter att ha stått länge verkar vara en 7seriegrej, för det gör min också efter vintern.

Du får ta och köpa dig en Ctekladdare till kärran, den har vinterförvaringsläge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.