|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äger en BMW 540 95 års modell! Bilen har stått avställd under en längre tid.... Och nu när vi väckte liv i den så vill inte vartalet gå upp när man trycker full gas!!! har testat med o låta den stå på tomgång i över en timma men lika dant efter d!!! Inget händer.... Går max upp till 1500-2000 varv när man trycker full gas!!!! Även ingen skillnad när man lägger i drive eller reverse..... Har någon varit med om liknande eller hört om liknande problem så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med eran vetskap o kunskap..... Hör gärna av er! Tack på förhand/Kim | |
|
Kattar kanske? Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
det kan vara luftmassemätaren som har pajat. BMW 530 IA Touring -93 |
|
|
Kan vara den! Men har iof sig testat o ta loss o sätta i igen ett par ggr samt gjort rent! D kanske kan vara kontakten som e paj då? |
|
|
Testa och ta ut kontakten till LMM och låt bilen gå ett par minuter. Det är ungefär vad det tar innan motorstyrningen "fattar" att något är fel och växlar över till ett nödprogram med förinställda parametrar. Blir det bättre är sannolikaheten stor att LMM är paj. Jag hade liknande symptom när min LMM gick sönder. |
|
|
Kanon! Ska testa d imorgon.... Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.