AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
794

Värdering 528 touring -00

ok
50
ok3084
528i Touring -00
Hej,

Jag försöker sälja min svensksålda 528i touring -00 ca 15500mil endast 2ägare. Bilen är svart + vanlig utrustning samt skinn. Bilen är i bra skick, alla slitdelar byta + gjorda servicar enligt bok.

Vad tror ni man kan få för den?

Mvh Ola

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
80-90 000kr vad jag kan tippa på...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror dicka o ligger ganska rätt....
Testa på föreslagen nivå, går det inte får du sänka helt enkelt.
ok
50
ok3084
528i Touring -00
Äntligen så kunde jag byta in min e39.. knappt det gick. Marknaden för e39:or verkar vara död. Ändå var min i väldigt fint skick med få ägare för en 7år gammal bil.

Nackdelen med bmw är väl värde minskningen antar jag..

Är det likadant med de nya e60 att de sjunker snabbt i värde?

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Vad fick du för bilen i inbyte? Vad har du haft för pris när du annonserade privat?
ok
50
ok3084
528i Touring -00
Fick 78 för den... kanske för lite men känns ändå skönt att bli av med den.
ok
50
ok3084
528i Touring -00
Upptäckte just att min gamla bil ligger ute till försäljning nu... de vill ha 114500kr för den, antar att det kan bli svårt... vad tror ni?

Låter verkligen som ett optimistiskt pris. Har förstått att E39 numera är död om den saknar facelift, M-sportpaketet eller rullat uppåt 15kmil.

Jag letar så smått efter en trevlig pendlarbil och E39 pre-facelift verkar ge oerhört mycket bil för pengarna. Samtidigt är det en 7 år gammal bil av förra generationen, som jämförelse var väl en motsvarande 7 år gamla E34 525 Touring värd ungefär lika mycket när din 528 rullade ur nybilshallen 2000 så värdefallet torde vara ganska lika.

E60 Touring håller värdet rätt bra fortfarande men de tidiga modellerna lär genomgå ett stålbad när faceliftarna med clean-power/efficient-power motorerna dyker upp på marknaden som begagnat inom kort.

Och utrustningshetsen bland begagnatspekulanterna lär knappast avta med tanke på hur snygg E60 M-sport är och all rolig lull-lull som finns att köpa.
Tycker att 114900 låter saftigt. Å andra sidan är det många som gärna betalar rejält extra för att slippa att köpa privat. Kristoffer_L, ql med jakt på pendlarbil (bejl) Lycka till!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.