|
|
|
|---|---|
|
Har beslutsångest, så jag vore tacksam för tips o råd om dessa däcksorter i dimension 255/40-17 Goodyear - Eagle F1 GSD-3 ZR Continental - Sport Contact 2 ZR Michelin - Pilot Sport 2 ZR Är ute efter däck med bra vägegenskaper såväl på torrt som VÅTT underlag.. Är lite brådskande så jag vore tacksam för lite snabba svar, även nyfiken på andra däck.. | |
|
Jag var väldigt nöjd med mina Goodyear - Eagle F1 GSD-3 ZR, kör nu på Dunlop Sport 9000 som jaf också är helnöjd med. Daniel -www.autokonsult.se- Länk |
|
| jag skulle föredra michelin,funkar bra i alla lägen vått/tort,och tysta... | |
|
Köpte Bridgestone Potenza re 050 från däckonline. Otroligt bra grepp i både vått och torrt (speciellt i vått). Dessutom mkt tysta. Inte så värt dyra heller... tror jag betalade ca 1400st för dem. Jakob |
|
|
Köp Continental - Sport Contact 3 dom har fått mycket bra testresultat. www.waarwest.se har dom,och då får du snabb leverans dessutom. |
|
|
Michelin Pilot Sport 2, enbart dessa gäller för mig numer. Referens är goda mil och många Europeiska kollegor. Främsta fördelen med Michelin är att även fastän 1.6mm kvarstår så är ljudet detsamma som när det var nytt. Mvh Asken A true man tries to listen twice as much as he speaks. |
|
|
Jag köpte Dunlop Sport 9000 (som 328CIA) i höstas och är mycket nöjd. Kört 1500 mil på dem, utan att det syns något slitage. 5000:- monterat på fälg. Göran FWD - Nej tack! |
|
| tack för alla svar... :-D nån mer som har nått att komma med...? överväger michellin | |
| Ett stort plus vad gäller Michelin är slitstyrkan. Jag kör fortfarande på mina orginalsulor på en 01:a som gått 11500mil. Mycket troligt att sommardäcken gått upp emot 7000mil. På den tiden hette dom Pilot Sport HX. Dom har 2,5 resp 3,5 mm kvar nu så det är sista versen nu, men dom går faktiskt tyst och funkar bra i vattensamlingar | |
| Ett stort plus vad gäller Michelin är slitstyrkan. Jag kör fortfarande på mina orginalsulor på en 01:a som gått 11500mil. Mycket troligt att sommardäcken gått upp emot 7000mil. På den tiden hette dom Pilot Sport HX. Dom har 2,5 resp 3,5 mm kvar nu så det är sista versen nu, men dom går faktiskt tyst och funkar bra i vattensamlingar | |
|
Är mycket nöjd med mina Continental sport contakt 3. Går tyst o fint! Women loves BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.