|
|
|
|---|---|
|
Tja. Har en 320 ic -94 som har problem med sidorutorna.. När man öppnar dörren så ska rutan åka ner för att inte ta i caben men det gör det inte varken på förar eller passagerar sidan. Däremot när man öppnar cabluckan så åker alla 4 ner som dom ska. Är det någon här som kan ha en bra aning om vad som är galet?? Kan tillägga att innerbelysningen inte heller tänds när man öppnar dörrarna och den står i dörrläge (mitten). Kan det vara nån kontakt, brytare, relä,??? Mycket tacksam för alla svar! Mr P | |
| Det ska sitta kontakter i dörrarna som ser till att innerbelysningen tänds och att rutorna åker ner en bit, leta efter dem och pröva att trycka in dem och känna och klämma så borde du se om det är nått knas med dem. | |
|
Det sitter microbrytare inne i låset som ger detta fel. Vanligt fel. Carl |
|
| Carl 123: Du menar inne i själva låskistan?? Då byter man hela kistan eller? Har du någon aning om passagerardörren blir kass om förardörren är kass? Om det är ihopkopplat på något vis!? | |
|
Hej! Vad jag förstår så går det att byta bara microbrytaren. När man kollar på realoem.com så finns det tre styck i varje dörr och jag vet inte vilken det är. Jag tror inte dessa är hopkopplade. Jag hade detta fel på min förardörr på en e36 coupé och en cab. Vill minnas att mecken tog en femhundring för att byta. Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.