AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.193

Vad ska man välja? M5 vs 328

Jag fick så otrolig besluts ångest! M5 e34 vs 328 e36 vad ska man köpa?

328an www.blocket.se/vi/11649620.htm?ca=2_s
+ Nyare
+bättre ekonomi (bränsle,försäkring)
+med säkerhet bättre skick än M5an

-priset
-Sämre andra hands värde!=tappar säkert många tusingar på det priset!
-flera stora risper på bilen!dyrt att åtgärda om det inte går att polera bort!
- den känns aldeles för vanlig!

M5an www.blocket.se/vi/11757084.htm?ca=2_s
+ det är en M bil behöver man säga mer?
+priset(det ger utrymme för reparationer)
+andrahands värdet nog får man tillbaka 42k om den inte är helt ramsned!

-priset(vad kan det finnas för jobbiga fel på den?)
-ekonomin (bränsle/försäkring)

Vad ska jag välja? snälla hjälp mig!

'D'
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M5:an >>>Nackdel>>>Dryga bensinnotor+antagligen dyrare försäkring+kanske inte en vagn att "dra med" året runt om man säger..Men visst,inte är det väl en omöjlig bil att ha året runt med diffbroms o allt :)

328:an>>>Nackdel>>>Väldigt vanlig bilmodell och därmed inte tillnärmelsevis bil i "samma liga" som en M5:a(naturligtvis)..

Har du tänkt att få "hyggliga driftkostnader" och dessutom tänkt köra den året runt så blir valet ganska klart dvs 328:an,därmed inte sagt att du måste köpa "första bästa" 328:a som dyker upp....

Sedan så ska du nog tro mig>>>En M5:a i ett "sämre skick" vill du inte ha om du inte har tänkt att spendera hela din disponibla förmögenhet på den..

Mvh Janne.
Man får tacka för svaret.
328 har jag redan haft så det känns lite roligare med nått mer ovanligt tex M5 e34.

tanken var inte i dagsläget att skaffa en året om bil. men köper man 328 så kommer jag säkert att använda den på vinter också.

visst det smartaste vore ju att köpa 328an men jag är helt bmw frälst och entusiast bil skulle ju vara roligast!

är det nån som har förslag på något mer annorlunda bmw så skriv gärna det!

'D'
Vilken prisklass snackar vi om?
Lättare att föreslå någon bil då.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,som sagt prisklass vore ju bra att få ta del av :)
Men jag antar nu att din vagn max får kosta ca 50-60 papp iom din fundering s.a.s.?
Din fråga är ju nu i M-forumet vilket begränsar ditt val en hel del..

Vad gäller M-bilar är ju då en tidig M5 E34 nog det bästa eller enda vettiga du kan hitta i denna prisklass och "hyffsat ovanlig"..

M3:or kan du ju glömma om du inte vill hosta upp "några tiotusentalkronor "till...t.ex.

M535:or räknas iofs som en "M-bil" även fast den egentligen är en "kosmetisk uppstylad" 535 E28 bara...
Men den går ju inte lika vasst som din tidigare 328:a, iaf inte rakt fram,dock är den väldigt kul i lite "kurvigare avsnitt" bl.a. pga den standard monterade diffbromsen+Bilsteindämparna och den lite mer uppstyvade fjädringen(råder delade meningar om det där med fjädringen, men enligt mina efterforskningar så är den lite sänkt från den normala E28:an)..

Men jag antar att den modellen inte är intressant för dig?

Mvh Janne.
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Har både M5 e34 o en 328 e36.

Varför inte båda?? En 328:a kostar ju inte nå katastrofala pengar direkt. Fin åkning i M5:an o bruksåkning i 328:an

///Micke
yo
53
yoziz
320 -85 projekt
M5 -91
740
den där m5an visar felkoder i databoxen så den lär ju bytas går nog på en 10 000 annars ser den fin ut ringde killen å fråga men när jag maila honom så skrev han att det inte fanns nå fel på den han har altså sagt 2 sakaer så jag vet inte om det e nått kanske finns fler fel om man drar 2 olika historier // Mange
ta
9
tattos
bmw M5 E34 -90
vad får M5 kosta???
Max 80 000 - 85 000

'D'
helst mindre än 80k

'D'
ta
9
tattos
bmw M5 E34 -90
okej,,vad har du för krav på en M5??
Min ä'r till salu.
priset går att förhandla vid en smidig affär..
den ska vara i bra skick i motor/mekaniska biten sen om det är det kosmetiska inte är i topp så¨är det kanske inte hela världen...men jag tänker inte betala några fantasi summor för bilar som inte är i tipp topp...

svensk såld ett + men inte större krav men ju tidigare import desto bättre!
mycket papper på den är stora ++!
annars inga crazy färger på bilen eller innuti!

'D'
ta
9
tattos
bmw M5 E34 -90
den är värd att kolla på,,
motor o drivlina går fint,den är fint skick för att vara 17år gammel med org lack.
20800mil..
gå in på garaget.org kika efter tattos där,,har mer kort på den där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.