AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.362

Hur vårda suffletten z4?

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Hittar ej de jag söker:

Hur skall jag tvätta suffletten? med samma schampo jag tvättar lacken med?

Bör jag torka av suffletten efter tvätt? isåfall med vad?

Hur ofta använda BMW impregneringsmedel?
eF
900
eFx
520d Touring -09
BMW har både schampo och impregneringsmedel för suffletten. Jag använde båda vid tvätt och det fungerade finfint. Huruvida det där schampot ger någon skillnad mot vanligt schampo låter jag väl vara osagt, men impregneringsmedlet fungerar ju dock väldigt bra!

/eFx
Fick ett Convertible care kit (BMW original) i present. Det innehåller både Convertible roof cleaner samt Impregnating agent förutom Plastic care emulsion , Car schampoo samt Resin remover + borste för caben. Tyvärr har jag inte hunnit testa någon av produkterna ännu men enl. förra ägaren använde han dessa produkter och impregnerade caben varje vår och höst.
Min svarta cab på en Z3 -98 ser hur fräsch ut som helst.
Original produkterna är säkert lite dyrare, sett att det finns alternativ till dessa på nätet. (Just sådana här kit). Men känns bra att fortsätta med original produkterna då förre ägaren använde dessa och bilen är i toppskick!
//Janne
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
behöver fortfarande svar på min fråga om man bör torka av suffletten efter tvätt isåfall med vad?
Er
36
Erik Wall
BMW Z4 3.0 -03
Det finns inget som säger att man måste torka suffletten man jag har
provat och torkat med samma sämsskin som jag torkade bilen med
och skinnet blev faktiskt blött "det trodde jag ej" så vill man att
suffletten ska torka snabbare så varför inte.

Wall
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
jag tro rdet inte kan vara bra för suffletten att vatten hela tiden skall torka in, om man tvättar bilen så ofta som jag gör. av den anledningen undrar jag.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag går alltid över suffletten med sämskskinnet när jag har tvättat den. Bilen klarar utan vidare att låta vattnet torka in, tänk på att den ju ska kunna stå ute i regn och sedan sol- eller lufttorka utan problem.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.