AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
761

Gnek i karossen på E60

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Hade ett gnek i karossen som försvann när verkstan sprayade nåt på listerna och nu är det tillbaka. Vad skulle ni spraya på?
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
På min fick de byta alla karosslisterna förra året ( garantiåtgärd då det finns modifierade lister) De sprayade på något i väntan på de nya listerna som var restnoterade i någon månad. Vet tyvärr inte vad det var men verkstaden kan säkert hjälpa dig Jag tyckte också att det bara tog någon vecka efter smörjning, sedan började det gneka igen varför jag tror att smörjning verkar svårt på lång sikt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Vafalls!Har inte BMW fått bort detta med "gnekande gummilister" ännu?
Märkligt..

Farsans BMW 523i-97 hade samma sak på sin vilket då åtgärdades på garantin dvs alla lister runt dörrarna byttes anno 1997..

Mvh Janne.,

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det börjar för allvar gneka om det kommer in shampoo rester eller vaxrester imellan dörrarna. Våra lister byttes på garantin 2005, men gneket kom tillbaka lite lätt efter en polering och lackförsegling jag gjorde för inte så länge sedan. Det satt kvar lite polerdamn och vaxrester mellan dörrarna.

Jag tog en blöt/fuktig trasa som jag doppade i varmt vatten då och då. Torkade av alla listerna, och gneket försvann :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
wowwe
Samma här faktiskt bilen var knäpp tyst innnan poleringen. Jag sa åt dem klart och tydligt att hålla sig ifrån lister och dörrar. BMW tvättade av listerna och bilen blev tyst igen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,det låter bättre :)

Mvh Janne.
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag har också hört det . Man skall passa sig för att tvätta listerna med schampoo som innehåller silikon. För att vara på den säkra sidan tv'ättar jag numera dessa ställen bara med varmt vatten på en svamp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.