|
|
|
|---|---|
STi |
Hejsan är ny e46 ägare. Har ett par frågor dock. * Mitt ena xenon ljus skiftar i rosa/lila, är det ett tecken på att den håller på att ge upp? * Hur ska man gå till väga när man byter denna? är det som man gör med en vanlig halogen? bilen avstängd lossa kablarna till lampan och lossa lampan? * Vilket däcktryck ska det vara på däck av profilen 225-40-18? * Min ena nyckel är lite mysko, den vill alltid låsa bilen när man kör iväg. kommer inte alltid med en gång utan man kan ha kört iväg en bit innan den gör det. Vad beror detta på? hur får man bort det? MvH Jimmie |
STi |
glömde fråga vad xenon lampan heter som sitter i halvljuset. Är det d2s? eller d2r? |
|
1-2 Ja lampan kan vara på väg att ge upp. Testa byt med andra sidan... Byt båda samtidigt så slipper du problemet för lång tid framöver. Se till att koppla bort batterikabeln innan du byter och låt den vara av i 30 minuter innan du börjar. 3 Kör 3.0 runt om 3. Nyckeln är förmodlingen kodad så att den låser så snart biler börjar rulla. Du kan ställa tillbaka det hos BMW mot en kostnad, vet ej hur mycket. |
|
STi |
En dum fråga kanske, men varför ska jag ta bort batteri polen (+)? Bilen är ju ändå avstängd. Det kan inte vara drivdonet som är dåligt på något vis som gör att den lampan lyser med annan färg? Vilken lampsoort är det? är det D2S ? |
|
Du behöver inte koppla loss batteriet, men du kan ju koppla bort sladden till drivdonet, då finns det ingen möjlighet att det finns någon + matning där :) Sedan så är det en D2S lampa i E46. Mvh/ Niclas |
|
STi |
Är det D2S i e39 med facelift också? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.