|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag fick en anmärkning på att min avtagbara drag krok på besikningen förrförra veckan. Jag har rengjort i fotogen bad och blåst rent med tryckluft och mekaniken i kroken funkar nu mycket bättre, när jag drar ut handtaget och spänner det fullt och släpper så stänger det helt MEN Enligt a303229=134_A.pdf i Länk så ska kroken låsa i öppet läge för att sedan med automatik stänga när kroken förs upp i dragkroks fästet, min fastnar/låser sig aldrig i öppet läge. Är det för att jag har en gammla variant eller är det något mer som kan kärvar i kroken ? /Björn | |
|
Jag har kollat lite närmre på kroken och den låser i "uppskruvat" läge om man petar ut spärren som sitter in mot bilen. Men när jag för upp kroken i hållaren och den ska låsa så fastnar den i utdraget lägen dvs handtaget hoppar aldrig in i spåret och låser där. Jag har rengjort hållaren med bensin, stålull och trasa så att få den renare än den är nu går bara inte. Någon som har någon ide om vad man kan göra ? /Bjorn |
|
|
Min kärvade oxå å jag va tvungen att få loss den så det slutade med att jag vred sönder hela plastvredet med en polygrip.. Nån som vet om det finns nån reparationssats att köpa till dom?Det finns till volvos modeller iaf vet jag. Det måste ju funka på besiktningen. |
|
E30 Beemah |
kan man svetsa fast det löstagbara draget? går det igenom bes? E30 Beemah |
|
E30 Beemah: Förutsatt att du har ett intyg från tillverkaren och har svetsat enligt anvisningarna är det godkänt. Det krävs dock en registreringsbesiktning där man ändrar kopplingsanordningen från demonterbar kuldel till fast kula. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.