|
|
|
|---|---|
|
hej, har någon köpt skivbromsbelägg (bak) från biltema och satt dit. dom jag köpte passar nämligen inte, helt enkelt för tjocka. kan det vara att touringen har andra belägg än sedan. eftersom det ska passa från års 88-95. någon som vet? | |
|
har du retunertat bromsoket ordentligt med tving eller liknande? Kanske den dum fråga men... |
|
|
jopp höll på ett bra tag för att veta att jag inte gjort något fel, men dom är helt enkelt för tjocka. |
|
| Mitt råd är att inte köpa belägg på Biltema,slits mkt fort och dammar ganska duktigt.Tråkigt om man vill hålla sina fälgar rena... | |
|
Länk En anledning till att inte köpa Biltema. Dom klarade av 8000mil på 3 år o 30% slitage men det blev 2 delar av dom. Däremot baksivor från Biltema klarade sig väldigt bra! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Har använt ett par omgångar av dom och kolven måste tillbaks hela vägen. Sätt i dom gamla beläggen och tvinga tillbaks kolven med något lämpligt, mindre kofot el liknande. Funkar också med en tving. FAF |
|
|
Grabber mina nymonterade orginal började låta vid broms,hade hänt lika som med dina på några veckor,,på en 325a. Mvh/Micke |
|
|
Monterade Biltema bak på min E46a och jag fick då en sämre funktion på antispinnen på halt underlag.Det verkade som om friktionen var fördålig mot orginal beläggen. Min M5a Länk |
|
|
Har kört flera omgångar med Biltema belägg, både fram och bak, aldrig haft några problem. Mackan |
|
|
ska prova pressa tillbaka dom lite till. nya krafter nytt försök imorgon :) |
|
| Jag körde biltemabelägg med en ojämn skiva, var ojämnt sliten i kanterna. Slutade med att belägget släppte från metalldelen av belägget. Förstår iofs att det gjorde så då belägger inte är menat till att svarva ner skivan.. | |
|
fick inte dit dom, fick helt enkelt slipa ner klossarna lite.nu sitter greejerna där och fungerar. fattar bara inte varför det inte passade, klossarna på mekonomen var lika tjocka, 16,8 mm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.