AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.414

E36 -92 325 startar inte, vad kan vara fel?

jahopp nu var bilen helt stendöd, första gången den strular men nu är det riktigt illa.
Det hela började imorse lite lätt med att bilen inte ville starta, nötte lite på startmotorn men inget hände, sen helt plötsligt så startade den, phue va väll bara nånting ändå tänkte jag.
Har sedan dess under dagen åkt 9mil och startat bilen 4ggr utan problem.
MEN sen nu på kvällen är bilen stendöd igen när vi skulle ha den.

motorn går runt med bra fart och så men bilen startar inte.
Den tände till lite så där jätte lite bara så man kunde höra det ett par gånger i början men nu är det inte ens det lilla som fungerar.

Stiften ser bra ut och jag har soppa tryck i fuelrailen

Vart ska man börja leta? är detta något typiskt fel som brukar inträffa?

bil: E36 -92 325
La
5
Lallas
316i -92
Rotor och fördelarlock? Jag hade lite halvskumma problem med min gamla häck, och skruvade av fördelarlocket. Såg inte jättebra ut ;) Så jag bytte både rotor och fördelare, sen startade den hur glatt som helst. Det märkliga var att bilen kunde gå väldigt bra när den väl var startad. Troligtvis var det för att man inte hörde misständningarna vid högre varv.
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
finns INTE fördelare på en M50 motor. vet man inte tycker ja inte man ska svara, Lallas.

kolla upp vevaxelgivaren och vevaxelgivaren, kolla kablar och kontakter till dom. annars kan det mkt väl vara zka reläet tror det hette så men e inte säker, för iaf ihop bränsle o tändning på nå vis.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur vet du att du har soppa tryck i railen? har du mätt trycket, kontrollerat så att soppa pumpen matar som den ska?

Annars kan bensinpumpsreläet ge upphov till smått ologiska startproblem.

__
Bilblogg:
Länk
tack för alla svar till att börja med!

Tänkte börja med vevaxelgivaren idag.
okej får ta reda på mera om ZKA relät!
nja jag vet inte om jag är exakt soppa tryck där men efter allt nötande jag gjort så var det iaf bra tryck i railen när jag lossade lite på slangen.
update:
Alla spolar fungerar och det är bra gnista på stiften, men dom är helt torra så har helt klart problem med soppan trots att det finns tryck i railen!
es
8
esm
BMW 325i -92
har med lite startproblem med min...tänkte kanske kolla vevaxelgivaren.. vart sitter den??
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Det sitter inte startspärr från Defa i? Jag har haft två såna som pajjat...

Carl
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Har du fått igång den?.. jag tror att jag har samma problem.
hejsan, ja den här tråden hade jag helt glömt bort.
Ja felet hittades efter lite letande, vet inte varför jag hade tryck i fuelrailen när jag kollade det, men felet var iaf att en kabel till soppapumpen hade brunnit av/glappade som tusan vid tankarmaturen.
Så var inget svårare än så =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.