|
|
|
|---|---|
|
Har följt detta forumet innan jag köpte min Z3 Roadster, 2,8 -98 för ett par veckor sedan. Det blev en 50-årspresent till mig själv, har svårt att tänka mig en bättre present :-) Här finns hur mycket matnyttigt som helst, tack alla entusiaster/ägare av Z3. Hälsn Janne | |
|
Kul, jag är på G och ska köpa mig en Z3 också. Går allting vägen så har jag en i juni :) Ser fram emot att åka nercabbat i sommar :D |
|
|
Vad du än gör så se till att du får 2,8l motorn. Den är en fröjd, drar på alla växlar med ett grymt vridmoment. Skall man sammanfatta bilen så är det med ett ord = KÖRGLÄDJE! Och nedcabbat som idag är ju underbart! //Janne |
|
|
Ja 2.8'an kan man inte annat än att rekomendera! Har haft 3 stycken och har nu en 3.0 som jag visserligen tycker är ÄNNU bättre... Men 2.8'an är verkligen kanon och kostar ju några 10'or mindre än 3.0. Grattis på 50-årsdagen och grattis till ditt livs kanske bästa present! ;) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Håller med till fullo, har också köpt en 2.8 nu lagom till sommaren. Har haft 2 st zätor tidigare. Nu har jag äntligen råd med 2 bilar så då blev det en zäta igen som sommarbil. Vilken bil det skulle bli var det aldrig någon tvekan om. /Emil |
|
|
Tack Magnus! Tror också det kommer vara mitt livs bästa present. Eller vem vet det kanske blir en 3,0L om några år ;-) Fin sajt du lagt upp med utförliga instruktioner! //Janne |
|
|
Har ägt min Z 3 i 4 dagar och är tok nöjd!! |
|
|
Z3.....Min far tyckte att jag skulle möta upp han kl 10 i morse vilket är tidigt för en som käkar frukost kl 12 i vanliga fall så jag stånkade upp med känslan att det var något kul p G idag vilket stämde!! Han hade fått erbjudande om att köpa en sommar bil tillsammans med en god vän idag z3 2,8:-) så på parkeringen stog bilen atlanta eller atlantis blå liknar glecterblau (babyBlå) och såg fin ut och efter mycket granskande så blev det affär. Gula ställbara koni och röda fjädrar? Vilket fabrikat brukar användas till koni?hursom Z3 är en riktig roadster upplevelse med sin långa huv och låga sittställning. Detta går åt att bli en fin sommar i solen och möter ni en z3 cab på öland i baby blå färg tveka inte att tuta till! Kuriosa:samma ratt, växellåda, pedaler och 2,8 l motor som i min saknade 328 som såldes för 1 månad sen,fantastiskt! Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.