AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
976

e39 har dåligt ljud kan bara sjustra bas och dis

har en tv navigator och cdväxslare i min 540 touring 98 men har det lilla ljud systemet kan bara regulera bas och dis ingen eq eller loudness och har casettband spelare går det att byta bare tv skärm delen till en 6:9 skärm får man bättre val möjligheter loudness ,eq .Kan man bara byta ut tv skärmen måste man ha någon adapter tacksam för svar på det her området

bmw for life
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du får inte Eq för att du byter till 16:9 skärm för ljud funktionerna sitter inte i den utan i radiomodulen i bagaget , Loudness har du redan men den är automatisk och inte justerbar igenom menyn , att ljudet är dåligt beror inte på de magra justerings möjligheterna utan på att original högtalarna är dåliga så börja med att byta ut dem mot bra eftermarknads högtalare så blir det bättre.
tack för info har köpt infinti högtalare kostade 1000 kr paret ska byta alla med tiden men på tv menyen står det AV går det att koppla til exstra dvd eller cd spelare? har sett att det finns en exstra utgång på radiomodulen. har ochså en 8 tum ba vid bateri facket monterad slutsteget bak cd växlaren det blev bra . går det att byta från den gamla skärmn till 16:9 utan problem tack mvh varden

bmw for life
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Står det AV i ngn av menyerna så borde det tyda på att du har en AV ingång monterad ngn stanns i bilen , vet inte exakt vart den brukar monteras men kolla i handsfacket eller på mittkonsolen vid baksätet , hursom helst så går det att koppla in en dvd på denna men du får bara mono-ljud. Om du skall byta skärm till 16:9 så måste du också byta videomodulen till en som stöder 16:9 skärm har jag för mig , sök här på forumet för det har skrivits om detta förut.
jag fann ett uttag i handsfacket det är troligen AV inn/utgång. Är det nått standard på dessa uttag eller vad heter dom tror det är samma som video /tv modulen

bmw for life
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det är standard 3.5mm plugg tror jag typ: Länk
men är inte hundra säker , på bmw borde de veta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.