AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

Problem med kylingen

loftahammar
Har fått ett problem med kylningen i min e34 530-93 med V8, de är så att om den får stå på tomgång ett tag så vandrar tempgivaren upp mot rött men så fort ja får ut den på vägen o börjar köra så sjunker tempen till normalt igen, den trycker även ut vattnet vi slangen som går från expansions kärlet vid höger framdäck, så ja får fylla på ganska ofta. Bytte termostat förra sommaren. Har letat på forumet men inte hittat nått som låter lika dant, så finns de nån som har någon bra ide om va de kan vara??

Mvh Robban
loftahammar
Kom på en annan sak, nyligen besiktigad utan några fel på avgas värdena...

Mvh Robban
netz
Länk
loftahammar
Ok, får kolla det, tack för hjälpen än så länge:)

Mvh Robban
loftahammar
Har kollat den nu, den ökar knappt när man gasar på tomgång och det är inga problem att få den att stanna med hjälp av en tidning när den är varm, när man har fått den o stanna så går det jätte lätt att snurra den åt andra hållet sen börjar den sakta men säkert att snurra åt rätt håll, men de är ju inte så att det blåser när man gasar upp den:((

Mvh Robban
mi
2
mickemums
523i -00
Tjenare, jag hade liknande problem med min 523 att tempen kunde gå upp när den stod stilla men att den gick ner sen när man gasade, till slut så uppdagades problemet och det var en trasig vattenpump, den var helt skuren till slut. Kolla så att det inte är det, kan vara att du har fått luft i systemet då kan det bli rikitgt skumt, men luften kommer ju inte bara in sådär bara utan det är säkert nåt läck nånstans.
Lycka till
loftahammar
om man kollar i expansions kärlet när den står på tomgång så är det inget vatten som kommer, men om man gasar lite så kommer det vatten, så det får väl bli ny pump+visko :((

Mvh Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.