|
|
|
|---|---|
|
Har kollat en hel del på 530iAT och har fastnat för en fullutrustad (verkligen ALLT som gick att få) -01 med 15400 mil på mätaren. Allt verkar okej och han kollade upp allting i samband med att han importerade den för 2 år sedan. Han begär 155000:- ... vad jag vet så är bla en del pixlar i färddatorn "döda" och det vill man ju gärna fixa. Killens bror och farsa jobbar på BMW och har skött om den sen han tog in den - och allt är tippeli-tipp-topp... Är det ett rimligt pris??? Undrar en som aldrig ägt en BMW, men som nu inte vill ha något annat... | |
|
Känns högt med det miltalet, 135tkr är mer ok, men finns det kvitton från brorsan/farsan om inte är det avdrag, underligt att säljaren inte fixat pixelfelen när han kan köpa delar för långt billigare än gemeneman, får mig att bli lite tveksam, har du länk till annons? Stephan |
|
| Har ingen länk, då den inte ligger ute på annons. Jag känner en kompis till den här killen, så det var så jag fick nys om den. Den var egentligen inte till salu. Men just nu håller han på o bygger / renoverar sitt nya hus + en unge på G. Anledningen att han inte fixat det är väl mer att han haft tidsbrist. Smällde den lite lätt i vintras / våras, så det är mycket som är omlackat + allt som gick att få på BMW's rost-garanti. Så den är ju ordentligt fräsch i övrigt. | |
|
Är det med eller utan M-sportpaketet? Detta gör på sig en hel del på priset. När det gäller all utrustning så låter du rätt säker på att så är fallet men är det något säljare säger eller som du själv konstaterat. 530T som har absolut allt som gick att kryssa i är inte så vanliga däremot så finns det gott om bilar som har nästan allt (däribland min egen...). Några saker som inte är så vanliga, åtminstonde inte på samma bil, är webasto motorvärmare, RDC däcktryckskontroll, automatisk bagageluckeöppning, stereo med DSP. Har bilen M-sportpaketet så tycker jag begärt pris minus normalt prut kan vara ok om bilen är i mycket bra skick och pixelproblemt är fixat. Saknar den M-sportpaketet så är rimlig nivå mer åt Stephans värdering. ___ //Ulf |
|
|
Du skriver inte vilken färg den har för detta gör också ett par tusenlappar upp eller ner på priset. ___ //Ulf |
|
|
Oki... inte ALLT.. (ber om ursäkt.. men en färsking på BMW, som jag, trodde faktiskt att det var allt i den , då jag inte sett nån med mer på blocket m.m.) Svart bil, svart skinn, el-stolar (ej sport) , el-ratt, M-paket (monterat efteråt - förutom sport-ratt), navi, tv, tele (snorlose - hehe ), elhissar, pdc, el-taklucka, shadowline, integrerade barnsäten, hastighetsberoende servo. .... Jag har inte hittat någon på blocket / autopower med mer utrustning... webasto är väl väldigt ovanligt? spec på importerade? RDC har ja inte heller sett på nån av samma årsmodell. Däremot är det INTE aut. bagageluckeöppning eller DSP.. Sitter en "vanlig" HiFi me 6-CD-växlare... Tacksam för era råd... :-) ... Förhoppningsvis åker jag snart runt i en schysst 530... |
|
|
Hej, Tycker att 155 låter som ettt hyffsat pris med den utrustningen och dom milen. Själv har jag oxå lite sugen på att byta bil men har väl inte riktigt bestämmt vad det blir istället. Kolla gärna på länken till min bil så ser du lite av vad som fanns som utrustning ;-) Programmer nämnde ju en del och sedan har du ju även "dubbelglas" som inte är helt fel.. Länk |
|
|
Andreéas: Den utrustningspec du räknar upp är ganska vanlig på importerade 530, dvs välutrustad men den har inte allt. Webasto är inte jättevanligt men förmodligen vanligare på importerade än svensksålda och det beror på att många tyskar är duktiga på att sätta kryss på extrautrustningslistan. Många svensksålda 530 är relativt basutrustade även om det finns undantag. M-sportpaketet innehåller en hel del saker och ett komplett fabriksmonterat med M-fälgar, M-sportchassig, sportstolar, M-sportratt, svart innertak, M-aerodynamikpaket, mm är värt mer än eftermonterad framspoiler och bakkjol men även om det är eftermonterat så gör det ju bilen klart trevligare att se på. Med den info du gett så tycker jag 155' är lite högt och skulle säga att 140-145' är mer rimligt. ___ //Ulf |
|
|
Halloj igen, Ulf : Vill bara börja med att än en gång tacka för alla tips o råd... M-paketet på denna bil är ju som sagt eftermonterat. Framspoiler och bakkjol, men inte sportratt (sätter jag i om jag köper) och troligtvis inte aerodynamikpaket. Sportstolar är det inte på denna, men inte heller på den -02'a som jag också har hittat nu, och som var fabriksmonterat "stora M-paketet". (denna annons finns här på autopower ...) Är en hel del nya/utbytta grejer på den i framvagn, då den var med om en liten olycka i vintras, och mycket nylackat. Båda strålkastarna fram är nya m.m. Följande skall fixas på bilen : * ett stag i framvagn (kluckar när man kör ner i hål i vägen) * glasluckan i bakluckan går ej att öppna (trol kabel) * byta kombi-instrument (pixlar döda) * byta vänster bakljus, då det är en liten spricka i... Skulle tippa på att när detta är gjort så hamnar bilen - färdigprutat på ung 155-160 tkr... Är det fortfarande för mycket? Alt den -02'a som finns här på autopower.... hmm ... detta är INTE lätt.... /Andreéas |
|
|
Förvånansvärt högt pris med tanke på den 02 525iAT 13500 mil Länk med extrem utrustningsnivå som jag förra juni sålde för 149000:-. Är priset för 530 så mycket högre? Mvh Mikael |
|
|
mikaelodoris : vi som vill åka 530 är ju lite tuffare - och betalar gärna för det.... SKÄMT!:.. nae.. jag vet faktiskt inte hur detta kommer sig... i övrigt... vad säger ni om det här med -02'an som finns här på autopower (vet inte hur man gör länkar) ligger ute för 162tkr och har gått 14000mil. samma utrustning som den -01'a jag är sugen på, men fabriksmont M-paket... Har iof 96 mil till Umeå... men det avskräcker inte mig - om det är så att det är mer rätt peng / bil... /Andreéas |
|
|
Andreéas: Aerodynamikpaketet är framspoiler och bakkjol så den delen har du... Sportstolar ingår ju M-sportpaketet men det finns en del som i stället väljer komfortstolar (kostar extra). Det finns 3 varianter på stolar till E39: - standard - sport - komfort (finns även som aktiva = massagefunktion) Jag har haft både komfort och sport och personligen föredrar jag komfortstolarna medan många gillar sportstolarna bättre. Vet inte vilken annons du menar men om det är denna Länk så har den just komfortstolar. Även Jemej har komfortstolar i sin. Jag tycker 155-160' är för mycket och det är absolut inte så att jag försöker skriva ner priserna för jag sitter själv med en liknande bil som inom en överskådlig framtid ska säljas... Mikael: priserna för 530 är inte så mycket högre men lite skiljer det. Tycker du fick för lite för din bil men som alltid så gäller det att ha lite tur och rätt köpare dyker upp. En fin E39T är inte lätt att sälja eftersom prisbilden är väldigt spridd och riktigt billiga fångar ju spekulantens ögon och även om denne inser att den billiga bilen är ett lik så tar det emot att hosta upp 30-50' till för en riktigt fin bil. Resultatet är att det är svårt att få ut bra pengar för välskötta och fina bilar och det krävs ofta både tålamod och tur för att kunna känna sig hyffsat nöjd i slutändan. Har själv ingen aning vilket pris min egen 10.000-milare skulle kunna säljas för men att sämre utrustade och som rullat mer lockar köpare på 155-160' är ju positivt. ___ //Ulf |
|
|
Ulf : jag kanske skulle ta mig en titt på din istället.. är den till salu? .. ;-) HEHE... Oki.. blandade ihop sportchassi o dynamik... Sitter ju M-spoiler fram o M-kjol bak.. Men däremot inte sportchassi... Är det mycket som skiljer på vanligt chassi o sport? Sänkning antar jag, men är det något mer? Säg att jag skulle få ner den till 150' - allt fixat.. är det då en relativt bra affär? Vad tror ni?.. Är just i valet o kvalet mellan att välja en årsmodell nyare 1000 mil mindre alt. denna som jag vet är helt ok o mycke nytt på..... Vad skulle ni gjort? |
|
|
M Sportchassi är även grövre kräningshämmare fram/bak så att efterutrusta en bil utan blir rätt dyrt, vad du skriver har ditt objekt en hel del fel/brister/tråkig historia, känns som en person jag INTE vill köpa bil av, jag hade köpt den här om jag var du... Länk 530iAT-01 (uttag okt-00) Cosmosschwarz/ljusgult läder 8300mil, 1äg, 1års garanti (inklusive Premium Selection) som gäller i Sverige, med följande utrustning; Xenonljus PDC El komfortstolar med minne förarstol och massagefunktion på båda stolarna Telefon Servotronic Antracit innertak Larm CD VXL Bensinvärmare Glastaklucka Navi+TV DSC (ESP) Dubbla rutor Sidoairbags bak Vita blinkers Barnsäten i baksätet HIFI högtalare Rattvärme Garagedörrsöppnare Automatisk bagagelucka Radialeker 48 M-Sportpaket fanns att beställa till E39 Touring från mars-2001, så det har den inte vilket inte bilen i Sverige heller har, denna har rullat nästan hälften, har garanti och kostar 159tkr utan prut + ca 8500kr för att få den reggad och klar i Sverige då känns 150tkr RIKTIGT dyrt för en med 15400mil från en privatperson, absolut max 130tkr om du fortfarande är intresserad. Stephan |
|
|
Bilen som Stephan beskriver verkar inte helt fel även om länken visar något helt annat ;). Andreéas: Min är inte till salu ännu. Inväntar att E61 ska komma ner lite till i pris innan det blir byte så det lär väl dröja 6-12 månader innan det är dags... ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Inte var det fantastiska fordonet lättsålt. Men det kan som du skrev emellanåt handla om att rätt person är intresserad vid rätt tillfälle och det var inte fallet eftersom jag pga husköp fick lite brottom. Månne planden omfattar E61 530 från 05 och framåt? Jag har själv sådana planer och har pga den nya motorn nog strukit den tidigare tanken med 545, men jag har ändrat mig förr. :) Mvh Mikael |
|
|
Mikael: Det är väl där tankarna snurrar...530iAT eller 545iAT med M-sportpaket + mtk utr...Hade självklart inte sagt nej till en 550iAT men det lär ta ett bra tag innan dom är nere på en intressant prisnivå. Riktigt trevliga 530iAT ligger nu på 39-45'€. 530'n kom ju relativt sent som Touring så förhoppningsvis kommer utbudet på begagnade att öka det närmaste året och priserna då sjunka en en hel del. När dom börjar ligga kring 30'€ så känns det betydligt intressantare. ___ //Ulf |
|
|
Stephan : Nu var det ju iof så att jag inte vill ha ljust skinn (har haft det i två bilar i rad ... kanske aldrig igen ) Då hade jag nog köpt den 530iAT, svensksålda, som kom ut på blocket igår, Jönköpings Län... Din länk visade ju lite fel, men å andra sidan, hur troligt är det att en BMW uttagen okt -00 bara rullat 8300mil? Han har alltså kört 1250 mil om året... Med en 530?... För mig låter det liiiiiite lågt... MEN ... om det stämmer är det ju inte alls fel .. . förutom färgen på klädseln då. :-) Vad menade du med M-sportpaket bara fanns från mars -01 och att bilen i Sverige inte har detta??? |
|
|
Länken kommer fel, svårt att länka till bmw.de, det finns en 1äg 9500milers 01: a hos bmw.de med lägre utrustningsnivå för 153tkr även den med garanti, Cosmossvart/svart läder den kanske kan vara något? Köper man från en BMWhandlare i Tyskland har den till 100% riktigt miltal så det är INTE något du behöver oroa dig för, min nyinköpta 540i/6 E34 har rullat 1140mil om året=). M Sportpaket (fabriksmonterat) kom på E39 Sedan mars-99 medan det på Touring kom 2år senare = mars-01, den bilen jag beskriver är uttagen innan dess och kan därför inte ha beställts med kod 337, en godtagbar ursäkt att den saknar det populära paketet, sedan tog jag med att den Svenska också saknade det från fabrik och att man kan välja den Tyska lika gärna. Stephan |
|
|
Stephan735i: Har du sett vilka bilar du äger? 715TDS LANG E23-2004 350i Compact E46-1997 M5 3,0 automat E28-2002 Någon skämta dig aprilo =) Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.