AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.889

Spridare orsaka dålig motor-gång?

Andreas
Kan dåliga spridare ge driftstörningar i motorn, som taskig tomgång och startproblem?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Ja.

who dares wins...
Andreas
Danke
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Spridar problem är inte helt ovanliga på din bil. Tydligen läcker dom, detta yttrade sig som startproblem på min tidigare 325:a. Jag tyckte det var för dyrt att byta, dessutom var det ingen som kunde lova att det skulle hjälpa. Dock vet jag att killen som köpte bilen efter mig bytade spridarna och blev av med problemet
M.v.h Anders
rsarits
Det är inte så farligt dyrt att renovera spridarna, Bildelsimporten i Uppsala tar c:a 1500:- för att renovera och provtrycka spridarna till en 4:a, det är inte dyrt
Jag har spridare till 325, märke Lucas
flödar perfekt.
Om någon är intresserad, Maila

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Andreas
Hur är det med spridartvätt, kan det fungera? BMW-meken här i stan säger att det inte går att renovera mina spridare eftersom dom är elektroniska, däremot kunde dom skicka dem på tvätt till en firma i Luleå som har en "100000-kronors anlägning". Det skulle kosta 2500:- inkl. frakt samt i och urmontering. Vad tror ni om detta?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har hört nå om det där jag med. Dom tvättar tydligen med hjälp av nå vågor (laser eller nå, kommer ej ihåg). Skulle tydligen vara bra. Sen lät det billigt när allt ingick, i- och urmontering.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Skulle föresten spridare från ex en 325 passa på min? Vad får man ge för fyra spridare? Om jag någon gång skulle få för mig att trimma lite så vill man väl sätta i lite "större" spridare. Jag har väl spridare som klarar ca 180cm2/min??? Om man sätter i en kompressor+tillbehör (chip, avgas, luftfilter), vad bör jag ha för spridare då?
Vad kul det vore om man hade råd att pula lite:-) Borde väl uta problem kunna få 170hp då?
Andreas
Har ingen aning förutom att en ny 325-spridare går på runt 1200:-
Vad menar Andreas med i- och urmontering? Är det ur motorn eller bara sjävla spridarhållarna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.