|
|
|
|---|---|
|
Hej Upptäckte just att i min 525 -91 så är golvet blött på förarsidan just omkring pedalerna, de luktar ingenting ser ut som vatten, fast de känns lite "grövre" än vatten om ni fattar vad jag menar. Kikade under bilen men kunde int se nån skada där, jag har kikat ifall de skulle ha runnit nått ner ovanför pedalerna men såg inget där. Men kan de vara nått rör från ac:n som läcker?? Nån som har haft samma problem?? Mhv/ | |
|
Det kan vara kondensvattnet du får in i bilen från AC. Det är ju lätt att kolla när du har kört en liten stund med ac på så ska det droppa vatten mitt under bilen och gör det inte det så är det kondensvattnet du får in. |
|
|
jag fick just höra att jag int har ac... så här ser de ut på intrumentpanelen iaf Länk int min bil på bilden, men ser likadant ut fast jag har stora färddatorn.. Är de sån sorts mindre ac jag har?? har hört att de finns 2 olika sorter? |
|
|
Ser det likadant ut på din bil som på bilden så har du ingen AC. Har du taklucka? Det kan vara dernerings slangarna som läcker in. |
|
| jepp.. fast jag har två små knappar till vid reglagen, en knapp men 2 eller 3 pilar formad som en cirkel, och en som de är små frostflingor på. yes jag har en taklucka, kan man se var dreneringa slangarna går? | |
|
Snöflingan är knappen för AC, så då har du AC. Kolla även dräneringen vid nerkanten på vindrutan så inte dom sitter igen och de rinner över ner mot pedalstället, har precis fixat de på min e39 där de rann in vatten vid en skarv mellan luftintaget och avrinningen från vindrutan där skarvomlotningen låg fel och de rann vid pedalstället. |
|
| hade liknande problem på min -94 felet satt under bilen en plugg under bilen hade ramlat bort så vattnet kom in underifrån när det regnade ute. mattan funkar som en svamp. sitter precis bakom pedalerna. | |
| hmm.. måst hissa upp bilen igen o kika efter pluggar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.