|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Här sitter man och arbetar lite lagom engagerat och vill läsa engagerande och uppiggande inlägg, men icke. tre stycken sedan kl. 6. Däremot en hel del mellan 0.00 och 3:00. Dagens mycket ovetenskapliga undersökning visar att medlemmarna sitter uppe hela nätterna och filar på sina inlägg för att sedan somna av ren utmattning och därefter avnjuta den rättfärdiges sömn till sent på förmiddagen. Naturligtvis har det faktum att jag suttit här i en timme inget att göra med att solen lyste rakt i ansiktet på mig så att jag vaknade. :) Mvh Mikael | |
kilroy |
Det finns säkert en del del nattugglor bland AP-medlemmarna, jag är själv en av dom... Dessutom finns här säkert medlemmar som jobbar skift eller på annat sätt har arbetstider som inte inryms under "9-5". Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Så sant så sant nattugglorna tillhör jag själ. Jag har tittat lite på tråden "vad arbetar ni med" (eller vad den nu heter) och det verkar finnas många som kan tänkas ha skifttider eller som är egna företagare med "fria" arbetstider. Samt att det idag är en söndag förståss. Jag har noterat toppar kring 9:00 och lunchtid, när arbete avslutas och när lunchen är överstökad och så de som kommer igång före läggdags. Det vore riktigt roligt att se om de som har makten över våra liv (AP-crew) skulle visa statistik över användningen här. Jag får intrycket att många faktiskt är mycket moraliska och skriver på sina raster och i hemmet. Mvh Mikael |
|
| här en natt uggla till.det är svårt o låta bli o läsa inläggen.sitter säkert här 3-5 per dygn.kanske inte lika mycket nu,när det fina vädret har kommit till oss.är desto mer i garaget o fixar o donar.sen är man ju mer ute vädrar med familjen o gör utflykter med beemern,helt underbart... | |
kilroy |
Det finns säkert en hel del statistik som man kan plocka fram när det gäller medlemmarnas onlinevanor. Jag är själv admin på ett forum med 44.000 medlemmar och roade mig med att i januari ta fram statistik över hur många medlemmar som var inloggade OCH aktiva under julafton, juldagen och nyårsafton 2006. Märkligt nog var aktiviteten bara marginellt lägre under dessa dagar jämfört med övriga dagar. Slutsatsen kan ju bli att många saknar både familj, släkt och vänner... Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
är en av dom "ofrivilliga" nattuglorna, jobbar skit o går av 02:12 var 3:e vecka, då sitter ja här o klottral o läser endel. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Hooo...hooo! | |
|
kilroy: tror du har gjort en felaktig slutsats. Däremot är det ju så att varken julafton eller juldagen är "dygent runt", före eller efter man varit hos släkten så är man ju hemma, lite lätt glöggad. Lägg där till att det bara är skit på TV under dessa högtider.... Jag tycker snarare att det är förvånande att aktiviteten sjunker öht. Vad gäller nyårsafton kan jag iofs hålla med om att "normalt" vore om aktiviteten går ner markant - åtminstone mellan 20-04 eller något i den stilen. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är med en nattuggla...enda tiden på dygnet man får sitta i lugn och ro och läsa inläggen med full koncentration. Kilroy!! AP medlemmarna räknas numera som familj och vänner! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
M635för alltid: "AP medlemmarna räknas numera som familj och vänner!" Du har en poäng man får en viss relation till aktiva medlemmar vars inlägg är frekventa oavsett om man håller med om inläggens innehåll eller ej. Fast jag gillade även Kilroys teori. :) Mvh Mikael |
|
kilroy |
"AP medlemmarna räknas numera som familj och vänner!" Jo, så kan det ju kanske vara i många fall, absolut. Fast lite märkligt tycker jag nog att det är ändå...) Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
kicken |
mikaeldoris: man hamnar här "när barnen och dammet lagt sig" :-) M635 forever: som du säger, ..typ avkoppling och lugn och ro... något som kan få en trött man att somna gott , efter att ha kollat runt lite här :-) m.v.h kicken |
Conan999 |
Finns nog många ugglor i mossen oxå. Jag har en nattvecka denna veckan så det blir väl till o sitta och spana lite på AP. Conan999 |
Paap Reeder |
... som avtalspensionär sedan 1 år har jag lätt för att tidvis halka in i en ny dygnsrytm: - i säng efter aktuellt ... (2100- sändningen alltså ... he, he!) - vaknar ngn gång mellan 0230-0330. Kaffe och macka ... logga in ... efter 1-2 tim ... till kojs igen ca 0430-0500 - vaknar 0900 ... -> ny frukost typ "full english breakfast" - sedan ut med V12:an antingen till BMW, Karuta, Jula eller bara till järnhandlarn för att samla in dagens skörd av "mekunderlag" - sedan stenhårt kör fram till 2100- sändningen Bättre är det för kroppen med 0600-2300 stenhårt mek ... sedan vila 2300-0600 ... men då missar man nyheterna. (Om nya fartkameror monterats upp ... eller nått krig börjats ngnstans som höjer soppapriset och man måste tanka 100 pannor för dyrare priset.) MVH /// Paap R |
FredricF |
Statistik! Eftersom jag inte hade annant för mig gjorde jag en liten undersökning av 12178 inlägg och fann följande statistik: (utläses: från klockslag till klockslag följt av antal procent av inlägg) 00 till 01 3.28% 01 till 02 1.94% 02 till 03 1.12% 03 till 04 0.57% 04 till 05 0.48% 05 till 06 0.28% 06 till 07 0.56% 07 till 08 1.60% 08 till 09 3.21% 09 till 10 4.45% 10 till 11 5.13% 11 till 12 5.55% 12 till 13 5.61% 13 till 14 5.74% 14 till 15 5.83% 15 till 16 6.15% 16 till 17 5.41% 17 till 18 5.66% 18 till 19 5.99% 19 till 20 5.55% 20 till 21 6.57% 21 till 22 6.61% 22 till 23 6.97% 23 till 00 5.74% Förvånansvärt jämt fördelat men forumet verkar vara som mest aktivt mellan kl. 20 och 23 samt runt 3-4 tiden på eftermiddan. /Fredric (Avdelningen för värdelöst vetande) |
|
Jaha...Då räknades man in som nattugglad 3,28%:are :) He,he...Min dator är nu så jä*la svår att starta och ibland startar den inte alls, vilket gör att har man väl fått igång den så är den på hela tiden :)) Ja,okej...Iom detta seriösa inlägg så bör jag nog stänga denna halvmesyr till dator :) Mvh Janne. |
|
|
Fredric, hur räknade du på detta? Det är för många inlägg för att man ska kunna göra det manuellt, eller hade du mycket tid över? __ Bilblogg: Länk |
|
Paap Reeder |
Janne! Jag har ett annat problem med min PC. Jag kör bärbart. När man frasar sin morgonmacka i samband med ett inlägg så kommer det ner fralleskorpesmulor mellan tangenterna varvid dessa börjar bete sig som boxarna på M70 när man inte nollat dom på ett tag. Det kan bli jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj eller kkkkkkkkkkkkkkkkkk eller dylikt när smulorna fastna under.u Bara starta kompressorn och blåsa rent. Första gg jag gjorde det tog jag i förmycket - 10 BAR - och siffror och bokstäver lade sig i en hög på skrivbordet. Fick kalla in hustru som kan riktig fingersättning och berätta var vilken bokstav skulle sitta. Skrev så ett testinlägg på AP och fick svar så det funkade inom äktenskapet med det. Tangentbordet tål bara 3 BAR. Att köra dammsugningsmodellen är ännu sämre ty då får man fnula rätt på tangentbeteckningarna i en dammig dammsugarpåse ... + risken att man åker på uppdrag typ "När du ändå har dammsugaren framme ... o s v" MVH /// Paap R |
|
Paap>>>Ha,ha...Min lägger av ibland med ett "drrrrrrr,klick"(står dessutom då om någon "failure diskhistoria" :))) ...trist när man just ska klicka på sänd och suttit lång tid med att förklara varför M30 motorn är en av världens bästa motorer och en viktig faktor till att BMW är där de är idag :) Måste nog investera? i en ny dator...Känns tungt när jag just beställt ett nytt original dragkuleskydd för 37 friska enkronor :) Apropå detta så tänkte jag beställa en ny fläktkoppling till 535:an när jag ändå var där s.a.s.... Bidde inget, ty BMW här ville ha dryga 1700kr för denna pryl... Beställningen går idag till Bildelsimporten Uppsala,de ville ha modesta(i sammanhanget) 995kr+frakt. Mvh Janne. |
|
|
Kan FredricF lägga ned arbete på att ta fram statistik (men hur gick det till?) kan jag lägga in uppgifterna som ett diagram. Länk Jag har tydligen ingen större arbetslust denna morgon. Paap: köp en Ferrari (BMW finns ju inte i datorvärlden). De tål till och med slipdamm utan att konstra, fast brödsmulor har jag i ärlighetens namn inte testat. Mvh Mikael |
|
|
Mikael >> BMW är på gång i datorvärlden, Länk ///Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.