|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag funderar på att köpa en bmw... men jag vill ha en som går bra så jag funderar på en 318is för jag har hört att dom vinner över 325er på 201m är det sant? och nästa fråga är går dom bättre än 525 eller är dom mycket slöare? eller har jag bara fått för mig att dom går bra? skulle vara kul att få veta. | |
| Titta på modellguiden här till höger, där hittar du specifikationer till alla serier och årsmodeller. | |
| höger vänster.. styrbord babord..... | |
|
Ojdå, kanske lite väl tidigt på morgonen! :P Naturligtvis menade jag till höger. |
|
| Nej nej nej, vänster! Haha! | |
| Haha :P Kan inte tänka mig att en 318 ska ha en chans mot en 325, i orginal utförande dvs.... | |
|
Nänä,en 318 har ingen chans...men de är ju inga enorma skillnader. 525:an har ju likadan motor som 325,så de skulle väl bli något jämnare me tanke på 5:ans vikt. Men förstår inte riktigt hur man kan resonera så inför ett bilköp..!? om vem som slår vem på 201m... |
|
| NÄNä det är inte det jag tänker på men det var bara roligt å veta. | |
|
325 och 525:an har samma motor, dock väger 5serien mer, lättare bil är allstå lättare... 318IS, står sig inte mot 325i möjligtvis mot en 320i. |
|
| okej tack för alla svar | |
| men om vi säger så här en BMW i 20000kr klassen, vad kan man få för det och vilken går bäst? | |
|
Skitsvårt att säga, vill du ha en ny eller gammal bil? för en äldre m3a eller m5a kan du ju få för dom pengarna. Men ja det beror ju liksom på vad du är ute efter. Skulle jag lägga dom pengarna på en bmw skulle det nog bli en 330ci e46. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ryttersson! Skulle då vara en toksmälld 330ci E46:a då!!! Antar att du trodde det var en 0:a till på tilltänkt belopp. ;-) För 20k får du nog räkna med en e30:a 318-325 eller en mindre fin E36 320. Eller en E34 520-525,dock inte med 24 ventilsmotorn(dvs om det inte är en långmilare i bruksskick) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Oj... ja givetvis var det 200k jag tänkte mig :P | |
| Att besvara vilken BMW som är bäst är som att besvara frågan: Hur långt är ett snöre? | |
|
Hur svårt kan det vara att svara på själva fråga? Hälften av inläggen är ju löjliga. Vad är du ute efter? Snabb bil? Billig i drift? vardagsbil ? |
|
| jaa en som är snabb och rolig BMW! men som inte ska dra allt för mycke bensin och som ska ligga i 20k kr klassen ;D | |
|
mitt val föll på en e30 318is och jag ångrade mig inte en sekund. personligen anser jag att har man 20-30k och vill ha bil som går bra samtidigt billig i drift så finns det ingen tvekan om saken. + den är ju snygg.. :) Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
| tackar finnen318is för det bästa svaret hittills ;P men hur tycker du att den går då är den pigg å så? | |
|
e30 325 e34 535 |
|
|
ja med tanke på att det är en från början av 90-talet 1,8 med 16v så tycker jag personligen att den går bra. den drar e30 320. och sen kopplingen är underbar, kort och sportig. som sagt ekonomiskt sätt så blir inte prestanda billigare, det sitter exempelvis m-chassie på en is originalt.. min gick utav he/*te.. :) jag tror att om du hittar en fräsch is så blir du inte besviken.. lycka till! Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.