|
|
|
|---|---|
|
någon som vet nåt om denna bmw 540? och om priset är rätt? Länk | |
|
För de pengarna skulle jag leta på en 99 eller 00:a med mer mil. Visst finns undantag från "rimliga" priser, skulle denna gå för önskade pengar ser jag det som ett marknadsmisslyckande. |
|
| säger det samma,leta vidare är mitt råd... | |
|
dom här då? Länk Länk Länk Länk Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Att bara jämföra annonspriser utan att kolla på bilarna är bortkastad tid. Du måste väga in skick och reparationsbehov för att en jämförelse ska vara intressant. En 540 i lite sämre skick (men som många spekulanter fortfarande tycker är fin) kan lätt kosta 30 lappar att reparera upp till fullgod funktion. Trasig AC, dåliga stötdämpare, slitna bromsskivor, läckande ventilkåpspackningar, trasigt ABS-styrdon (på 99-orna), dålig LMM, sliten framvagn mm är sådant som kostar stora pengar att fixa iordning. Mvh Johan |
| Att leta 540 tar tid, tro mig. Jag letade själv länge, länge innan jag hittade ett exemplar att satsa på. Och då har jag haft E39:or tidigare och vet i princip var "felen" sitter. Årsmodell 1997 eller 2000 tycker jag spelar mindre roll. Det viktiga är, precis som Johan är inne på, att man måste göra en helhetsbedömning av reparationsbehov osv. Historiken är dessutom livsviktig när man kikar på dessa vagnar. Finns det spårbarhet kring tidigare ägare och utfört underhåll så är det guld värt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.