|
|
|
|---|---|
| Slog in VIN-nummret på RealOEM och fick upp att jag har en M57-motor i min 525D-02. När man kollar i modellguiden så står det att M57 är 3-liters sexan som sitter i 530, enligt guiden ska jag ha en M51. Någon som vet vad som är riktigt? | |
|
Det som står i RealOEM stämmer. __ Bilblogg: Länk |
|
| Då måste listan i autopowers modellguide vara felaktig. Enligt den så är M57 193hk motorn. Enligt reg. beviset så har jag 163hk-motorn. Har kollat fler VIN-nummer från olika 525d-02 bilar (3st) och samtliga dessa har enligt RealOEM M57-motor, och 163hk (120kw) enlgt bilregistret. | |
|
Motorkoderna i modellguiden är dessvärre inte helt aktuella idag. Gå på det som realoem säger. __ Bilblogg: Länk |
|
| Ok. Men frågan kvarstår dock. Är M57 3 eller 2,5 liters motor, 193hk eller 163hk? | |
|
knappa in ditt reg nr här: Länk så får du svar på frågan. __ Bilblogg: Länk |
|
| Där har jag redan kollat att det står 120kw/163hk. Då bilen är importerad tänkte jag att den uppgiften kanske kunde vara fel. Det framgår inte om det är 3L eller 2,5L. Tänkte om det bara är mjukvaran i så fall som skiljer. Borde sitta 2,5L om man refererar till modellbetäckningen men motorkoden säger ju 3L (M57). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.