|
|
|
|---|---|
|
Mina dörr/fönster-lister är lite tråkiga... någon tidigare ägare har inte insett hur viktigt det är att smörja upp dessa så nu är det snart dags att byta tycker jag. Ser mest ut som "listerna fastnat i dörren skador" dvs jävligt ruggiga ytor och en på en del ställen faktiskt med hål som resultat. Skulle tro att detta är ganska vanligt på bilar utan B-stolpe ... 2 frågor - Är det krångligt att byta dessa lister? - Vart vända sig för bästa pris? Finns det föresten nått sätt att bygga upp skadade lister om man bara har tex. nått jack eller liten nötningsskada? | |
|
Tjena - har desvärre inga bra svar, bara en till fråga, vad smörjer du listerna med? Anti-fryssilikonsmörja? Underhållet av mina är nog lite eftersatt... Per R |
|
|
Jag använde Autoglym Vinyl & Rubber Care till listerna, vet inte om det är det bästa men fungerade tillfredställande... kan åxå användas till olackad plastyta såsom gamla kofångare osv. Förslag på bättre produkt mottages självklart med ett leende då jag behöver handla nåt igen... |
|
|
Nu har du lurat in mig på den vägen oxå;-). Var köper man det? Ska börja underhålla dem bättre (de oxå)... Per R |
|
|
Om jag inte missminner mig handlade jag på Micro.. kostade ca 100 spänn för en halvliters sprayflaska.. sen har jag provat med spraysilikon åxå. Autoglymen var nog mer rengörning än smörjning - men bättre blev det iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.