AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
767

Ny 325i till hösten

I Oktober väntas min första BMW komma. Det blev en 325i Touring.
Jag var först inne på 335i men min ekonomiska sida sa ifrån. Det finns bättre sätt att förvalta de 91.000 som Jag "sparar" iom valet av 325. 330 ligger för nära 335 i pris så den föll bort och 325 är ju inte en tråkig bil på något sätt;)
Det blev en Alpinvit Touring med automat, M-sportpaket, Comfortpaket, Läder (Terra mörkbrunt), Xenon och helljusautomatik. Jag har lyckat få bilen att levereras med vinterdäck på 17" M-fälgar, då Jag inte bestämt mig för vilka fälgar Jag vill ha till sommardäcken. Det finns ju (tyvärr) iofs gott om tid att välja ut en lämplig fälg till sommardäcken...
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Grattis till ett fint bilval!

Du kommer säkert att bli nöjd med din kärra. Motorn är silkeslen och går hur fint som helst, Aplinavit är mkt fint speciellt med Mpaketet på. bmw har ju några riktigt lyckade fälgar i sitt program med.

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Conti

" Jag har lyckat få bilen att levereras med vinterdäck på 17" M-fälgar, då Jag inte bestämt mig för vilka fälgar Jag vill ha till sommardäcken."

Hur gick det till? :-) Fick du betala extra? Vilka däck? RFT ?
Bilfirman löser det med en lokal däckhandlare. Vi har inte pratat om däck än, men det blir Continental VC, WV eller Gislaved NF5. (Jag kör endast med däck från Continentalkoncernen sedan 5 år tillbaka, pga deras prestanda.) RFT vill Jag inte ha. Jag vet inte om Jag kommer att få betala något mer.
På sommardäcken kommer det i alla fall att sitta Continental Sport Contact 3.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Vilken motor får du och är den faceliftad? Enligt pressen så släpps det en ny 2,5 liters motor med HDI i samband med 3-serie faceliften som presenteras på Frankfurtmässan.
Säljaren hade inte hört någonting om detta med nya motorn från BMW, men sa att det troligaste är att faceliften inte kommer förrän en bit in på nästa år.
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Du kommer säkert bli helnöjd, snygg kombo med lackval och klädsel. Vit med M-sport är aldrig fel.
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Det låter rimligt med facelift under nästa år. I höst hade varit i tidigaste laget! Dessutom mer strategiskt riktigt då "nyhetens behag" över nya Audi A4 lär ha svalnat en aning framåt nästa vår...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.