|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Tror ni man skall ge sig på detta? Länk Hur svårt kan det vara? På E3 fick man vrida på fördelaren och labba med motstånd till givarna. Nu sitter man bakom en data-skärm. Man fyller kanske i vilka bilar man vill åka ifrån ... trycker på Enter, öppnar huven och smackar dit chipen och sedan far man iväg och provar ... typ. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
1500:- är ju bara en dryg tank 98 oktan. Tror jag lägger ett bud. Alla som skrivit på 7-serien får givetvis rabatt. MVH /// Paap R |
|
Det jag har noterat är att har man V12 så vet man ju redan att man åker ifrån alla redan så varför chippade jag när jag gjorde det? Jo för att inte förstod det jag redan visste men inte lutade mig tillbaka i:) Mvh Asken |
|
|
Tyvärr funkar det inte att programmera seriellt på gamla motronic-boxar, eprom:et måste ur och programmeras om/bytas. Vet inte när dom blev seriellt programmerbara, men skulle tippa på slutet av 90-talet. |
|
Paap Reeder |
Asken! Jag skall har talat med dom som gjorde det till dig och jag tänkte enbart i första hand optimera br.törsten ... eller rättare sagt minimera den. Kommer med rapport. MVH /// Paap R |
|
Hejsan.. Det är en "brytpunkt" 94/95 dvs sena 95or och uppåt går att chippa. Eller rättare sagt, dessa bemödar man sig med. Mvh Skalman |
|
manneman |
Vettigast är nog att vända sig till en seriös svensk trimfirma som mappar motorn individuellt då det kan skilja väldigt mycket på olika motorer men som i grunden ändå är samma. Med en seriös mappning kan du välja själv var du vill lägga kurvorna ex. hk, vrid, förbrukning och gång etc. Häruppe i Umeå trakten vänder man sig till Bil & trim i Tavelsjö som är en välrenommerad trim firma med 30 års erfarenhet av trimning av både sug & turbo motorr. BMW ALPINA B12 5,0 |
Paap Reeder |
"Bil & trim i Tavelsjö " ... har noterat deras annons på Blocket. Undersöker givetvis. MVH /// Paap R |
manneman |
I stort sett alla häruppe i denna delen av norrland som sysslar med seriös trimning känner till denna firman. Länk BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
Råkade hitta detta test man gjort på 850 i staterna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.