AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.663

En månad och 270 mil med 120dAM och jäkligt nöjd!

Har nu haft bilen (faceliftad) en månad och tänkte skriva några rader om vad jag tycker:

Plus:
Perfekt storlek på bil för mig. Har numer hunden i baksätet där jag har BMW's original baksätesskydd vilket absolut rekommenderas.

Motorn: Otroligt bra drag och perfekt ihop med automat. Förbrukningen har legat på 0,64 l/mil för mig.

Stereo: Valde professionalstereon med HiFi-högtalarna tillslut och det är jag mycket nöjd över. Stereon med tvåradersdisplay är snygg och bra, samt lite mer info i displayen. HiFi-högtalarna ger ett betydligt bättre ljud än i min fd E46 med standardljud. Har även USB vilket är kul med en ansluten iPod, men jag hade kunnat varit utan den då jag lyssnar mest på radio. Skönt ändå att ha med sig all sin musik i bilen.

Comfort access: Ja vad ska man säga? Det är det jag är mest glad över att jag la till. Var tveksam först men nu skulle jag inte vilja vara utan. Funderar någon över det välj det!

Valde även till automatiskt avbländbara backspeglar in- och utvändigt. Då ingår elinfällbara ytterspeglar och trottoarkantsautomatik. Är mycket nöjd över det, speciellt automatiken på avbländningen. Fungerar mycket bra!

Belysningspaket: Kul och bra. Mysigt med lite belysning när man låser upp bilen.

Minus:

Motorn: Trots vad jag skrev ovan saknar jag motorn i min fd E46 320iA. Den fina hyvelbänken! Inget slår ljudet i en rak sexa. Fast när jag tankar dieseln skrattar jag hela tiden. Speciellt när den kostar 8,49kr/l! Tycker att kostnaden för bränsle sjunkit betydligt.

Facket på instrumentbrädan som ingår i förvaringspaketet är bra men locket känns inte premium. Man får en del reflexer från det i motljus. Locket kunde gärna ha varit klätt i samma material som instrumentbrädan.

Dåligt utrymme under bagaget. När det inte finns något reservhjul så borde det finnan mer utrymme där. Trots reservhjul i E46:an fanns det plats för massor av prylar där men nästan ingen plats i E87.

Däcken: Måste sälla mig till dom som inte gillar rft-däck. Tycker att väggreppet känns mycket sämre nu än i min förra bil. Vet inte om det beror på rft-däcken men tråkigt är det.

Bakrutetorkaren: Synd att man inte kan ställa intervallet på den. Gick på E46.

Är ändå mycket nöjd över bilen och ser alltid fram emot att köra den. Om man vill ha automat rekommenderar jag starkt 120d. Vridet gör det till en perfekt kombination.

m v h

Eventuella stavfel skylles på Bowmore whisky..

Glömde säga att jag har xenon. Automatiken mellan varselljus (alla fyra ringar lyser, två lite starkare) och halvljus fungerar bra. Ångrar dock att jag inte valde kurvljus när jag ändå höll på.

M v h
Vad har du för färg på bilen?
Titansilver. Kommer att lägga upp lite mer bilder efter Ditec-behandling om ett par veckor.

M v h
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Vad tycker du om M-paketet, är det för stötigt?
Inte för stötigt men på gränsen om vägen är gropig. Har 18" M208 hjul. Då var min förra bil, också den med M-paket bättre. Om vägen är bra tycker jag tvärtom att min 120 har bättre komfort och går tystare än min fd 320 E46.

M-paket är i alla fall inget jag ångrar pga stötigheten.

M v h
Ji
84
Jidde
120d -06
Angående USB anslutningen som du har till din bil. Blir den ihopkopplad med knapparna på ratten så att du kan välja låt via dom knapparna??
Det borde ju vara så, men jag vill bara få det bekräftat att det verkligen fungerar så smidigt.

Snygg färg i kombination med M-paketet, har du bilder att visa?
Ja, det går att styra iPoden både via ratten och radion. Fungerar mycket bra.

Fick bilen från Ditec i torsdags och skulle plåtat lite och lagt upp bilder, men det var sånt skitväder. Bilder kommer så småningom.

M v h
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.