|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tja alla har en 330 cabrio -04 facelift med sportchassi, tycker att den är mer sänkt bak än fram undrar va ni tycker? Hur mycket ska man sänka fram så man får den lilla stuken utan att det tar i . Kör på m135 original fälgar med 225/40 18" fram 255/35 18 bak. Vilka fjädrar ska jag ha osv. tacksam för alla svar | |
| ingen som har nåt svar? | |
|
En bild hade underlättat att avgöra :) Jag köpte H&R 35/10 till min och jag tycker det är perfekt i fronten. Kör förövrigt med samma däckdimensioner som du gör. Till lim/cab e46 har H&R 35/20 eller 55/35 att välja emellan. 55/35 blir nog väldigt lågt men gillar du det så kör på såna :) Har du handlat på ebay någon gång kan jag starkt rekommendera Länk Köpte till min därifrån. Har för mig att det tog 3 dagar innan DHL kom med lådan och jag betalde 9,90 euro i frakt och 135 euro för fjädrarna! Titta gärna vad dem kostar i sverige :) Lycka till. |
|
| Min är sänkt 35/20 med fjädrar från H&R, bilder finns i min profil. | |
| tack för svaren :) tror nog att det skulle vara perfekt med 35/10 men den är perfekt sänkt bak redan original vet ej om ja borde ändra på nåt.. undrar om man kan sänka fram 35mm istället bara utan några konsekvenser? och om det finns H&R fjädrar fram och köpa bara som sänker 35 tack för svar | |
| snälla nån mer som kan svara visa lite bilder på hur olika sänknings varianter det finns | |
|
Här e en bild på min, sänkt med H&R 55/35 Länk Jag hade H&R 35/10 förut men de va allt för lite för min smak. Jag upplever inte bilen som överdrivet låg nu, man kan köra över farthinder och sånt. mvh |
|
| ser fint ut fram tycker den e lite låg bak undrar om den finns nån kit med 55/20 lr 15 typ? kör du på 19" lr? | |
|
Min E46:a är inne på sänkning idag, 40/30 mm, kan länka in bilder på resultatet senare. Kör på 235/35-19". /J |
|
| johan vad fick du pröjsa för det? vad e det för kit? H&R lr? a det ska bli kul och se resultatet | |
|
Det ska bli kul att se, går själv i funderingar om sänkning! :) |
|
| mirza: japp jag kör med 19" | |
|
Nu ligger den lägre! Blev nästan lite väl tajt baktill, kanske 20 mm hade varit mer lagom än 30 mm? Hmm, ska låta bilen "sätta sig" och tvätta lite, så kommer bilder om ngn dag :) Fjädersatsen kostade ca 3000 och BMW-verkstaden tog 2500 för fjäderbyte och 4-hjulsinställning. /J |
|
| ja kör på 18" original om ja sänker 35/10 undrar om det blir nån glapp på 40 profil vill ju ha den lilla stuken framåt och inte värst mycket luft i hjulhuset | |
| Om du kör me 35/10 så får du ett enligt mig mycket störande glapp framtill. Precis så var min före jag bytte till 55/35. | |
| ztefan finns det nån variant med 55/20 lr nåt sådant känner du till nån sats med det tycker 35 bak är rätt mycket | |
|
Så här blev det: Länk Länk Rätt tight bak som sagt, men vill jag ha mera jämn höjd så tror jag det funkar med orginal M-chassie fjädrarna bak ist för dessa. Hoppas ni gillar det! /J P.S Sorry för bildkvalitén, mobilkamera tyvärr.... |
|
| mirza: jag känner inte till ngon på rak arm. Men kom ihåg att inte lita alltför mycket på de angivna millimetrarna. En sats kan vara märkt 40/20 en annan 55/35 men i verkligheten så sänker de kanske lika mycket. På den förra bilden såg den låg ut bak.. bilen var snett fotad åt "fel" håll. Här kommer en annan som visar hur den ser ut vågrät. Länk Köp på H&R fjädrar bra kvalitet. | |
| ztefan om ja kör på 18" och sänker 40/20 lr 55/35 blir det stort glapp i hjulhuset? nu har ja ju original M-chassi med org. fjädrar tycker att din sänkning satt fint,men med tanke på att ja har 18" då kanske det kommer se konstigt ut, vill ju inte ha den extremt lågt heller utan bara ha den fina framåt stuken | |
|
Glappet blir ju detsamma som för mig fast du har 18" Själva totalhöjden på fälg+däck e ju den samma fast man har 17" 18" 19" 20" osv. Jag e skitnöjd me min sänkning, exakt det stuk jag vill ha. Och det går fortfarnade hur bra som helst att köra med den. Själv tycker jag att min har precis passligt mycket framåtstuk. mvh |
|
| ztefan vad tycker du att ja ska ha då? utan att den blir för mycket? har du några länkar där ja kan hitta hela satsen?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.