|
|
|
|---|---|
|
tjo! jag tänkte byta växelknopp på min E46, men när jag ska skruva av den så "fjädrarW det emot på båda hållen. Är det bara att ta i eller ska man göra nåt speciellt? Vill ju inte paja nåt.... MVH | |
|
Den ska nog inte gängas av på alla BMW vad jag vet så är det bara att RYCKA hårt som fan uppåt Lägg i 2an så går det nog lättare... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Ja, det är "bara" att dra rakt uppåt. Sitter ofta som berget. Akta tänder och andra delar i ansiktet för när de lossnar är man oftast inte beredd på det. Lycka till! |
|
|
Den sitter så dj-a hårt att du kommer att vara helt övertygad om att du är på fel spår men det är du inte. Men som sagt: akta ögon, tänder och innertak... |
|
|
okej! Tack för hjälpen alla,, men hur fungerar det sedan med den nya? universal-knoppar har ju gängor typ M10 eller liknande,, måste jag hitta en ny knopp speciellt för bmw? MVH |
|
|
Tja! Bytte nyligen växelspaksknopp i min pärla till en med aluminium inlägg på toppen. Visserligen köpte jag den original hos Novation i Uppsala så det var bara att trä på den nakna stubben och trycka in, sedan satt den som den ursprungliga. Jäkla snyggt blev det. Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
andyman: Jag har köpt flera universalknoppar och ingen av dessa har haft gängor avsedda för själva spaken. Det brukar sitta 3 små insexskruvar som skruvas mot spaken från sidorna. Knopparna brukar således passa mer eller mindre alla tjocklekar på spakar. Universal liksom! Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
| Ok! Tack för hjälpen alla! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.