|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag borde alltså satsa på någonting i stil med 313- till 319-tusen. Tack för underlaget, bra att veta i en förhandling. Återstår som sagt en provkörning. |
|
|
Ett inlägg från More har försvunnit? M v h |
|
|
Hur kan man jämföra ett stycke framhjusdrivet transportmedel med en BMW på detta forum? Wenn du nicht einem richtigen Wagen fahren möchte fährst du mit einem Stück A**i oder T****a zum Lidl und zurück. De som marknadsför framhjulsdrivna bilar borde köra framhjulsdrivet mot Heidfeld på Nürburgring! Det var nog allt jag kom på idag. Oo=00=oO |
|
|
Jag är lite sugen på nästa generation Audi A3 som kommer 2009. Den kan verkligen bli något, även om det är för tidigt att säga något om den just nu. Men det sägs att nya A3 kommer att bli mycket roligare än den nuvarande.. Iof så kan man ju hoppas att 1-serien förnyas lagom till A3:an har premiär, det är ju inte alls omöjligt. *håller tummarna* Två år till borde rimligtvis vara lagom till när nya ettan kommer. Själv är jag just nu lite besviken på BMW's prispolicy när det gäller ettan, dumpar priset på nästan 50' utan vidare.. Blir roligt för er (och mig) på begagnatmarknaden när det kommer att krylla av 120D med M-paket snart :) |
|
|
Besvikelser på ÅF kan få en att byta märke. Det Audi misslyckas leverera är bilar som man blir glad av att sätta sig i. Snygga produkter, visst, kassaskåpskänsla i vissa detaljer, visst, tråkig, visst. Med tanke på priset man får betala för en Audi av senare snitt så tycker jag man kan begära att bli "berörd" av bilen, annars kan jag lika gärna skaffa valfri daily driver för en bråkdel av slanten. Audi TT är en kul bil som står ut från resten av modellprogrammet tycker jag (har inte haft förmånen att testa R8, bara suttit i en). Men man måste prova lite olika för att inse vad man gillar, jag själv har haft två Audi på rad nu senast, ser fram emot att få lämna in min nuvarande och hämta ut min etta :) Mvh, /Wille |
|
|
Kan förstå att du ser framemot leverans av en 130i :) Få se om jag orkar vänta till nya A3 kommer eller om jag byter nästa år redan.. jag kan ju bara hoppas att BMW dumpar priset på 130 till nästa sommar. Har dock inte vågat prova 130i ännu, för då skulle jag förmodligen inte kunna motstå ett byte redan nu :) 120D är däremot en bra pendlingsbil och nästa vår kommer troligen en 125D och det är ju också ett alternativ. Hmm.. undrar hur länge man kan ha en sån här liten bil som ettan är, får man plats med barnvagn? Jag vill helst slippa köpa 3-serien då jag inte gillar utseendet på den riktigt. |
|
|
Nu har jag äntligen fått prova en 120d en längre tid. För den som funderar på bullerskillnaden mellan 120d och en A3:a med 170-hästarn - A3:an bullrar väsentligt mycket mer. Trevligare gång i 120:n och helt annan karaktär. A3:an tuffar på som en diesel och den känns som en "småbil" på motorvägen. BMW:n uppträder mer som en bensinare och på landsväg kändes den klart tystare. En trevlig upplevelse helt enkelt. Fördel BMW. |
|
| Audi är ju så jäkla tråkiga interiört. | |
| För Er som råkat missa så finns en kanonbra artikel med Audi A3 vs. Bmw 118d i automotorsport.. Juni tidningen tror jag. | |
|
Nr 14 är det. Tyvärr är det ett väldigt kortfattat test. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Angående buller så handlar förstås mycket om däckval. Jag har nu köpt en 120d och skillnaden mellan den och vår andra bil, en A3:a, är uppenbar. Det måste dock bero på däcken. A3:an rullar på 17-tummare och bullrar något förbannat. 120:n går på 16" Good Year (runflat) och rena rama himmelriket i jämförelse. Låg och marschade 200 på autobahn och det var helt odramatiskt och förhållandevis tyst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.