AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.183

E34 Svårsåld skitbil..?

Sida 6 av 6
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"ostmacka":
Hmmm....Vet ju inte,men en automatlåda på en "gammal femserie" helst då en E34 535:a är ju en ganska så...vad ska jag skriva...tvehågsen vagn...
Lirar inte så bra med den annars så fina M30 maskinen,så därav kanske lite ljummare intresse.. vad vet jag.

Bara mina egna tankar nu iaf..

Men ska också skriva att din vagn såg verkligen fin ut så det kanske bara tar lite längre tid att sälja den, för priset var ju inte helt åt pipan för en fin 535 E34.
Härlig komfortbil trots det jag skrev här ovan.

Men som många vet så brukar ju "rätt pris" locka fler till ev. avslut snabbare..

Mvh Janne.
Ostmackas bil är mycket prisvärd av bilderna att döma.

Inte tycker jag att en 535iA är en tvehågsen vagn. Jag har haft en själv och jag tycker den lirade fint med autlåda. Men det är onekligen så att en manuell är mycket kvickare och mer sportig än autmodellen. Jag personligen föredrar aut före manuell, det är väl för att jag är närmare 50 än 25(gubbsyndrom)

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Bilen ser fin ut men den börjar bli till åren, inte många som betalar så mycket pengar för en gammal bil som gått nästan 30000mil.

Man får en E39 från 40000:-en fin får du för 50000:-

Att den är import är väl inte heller något plus i kanten..

Ha is i magen..tillslut blir den såld, finns alltid folk som köper pga av fälgar utr osv..
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ostmacka! ett litet tips bara.

ta bort hållaren för mobiler modell tegelsten...
och har du några 100kr att lägga ut så kan du fixa textilmattor från närmaste skrot för 200kr och en snyggare ratt, typ den här, Länk

stor, men snyggare än den gamla modellen

sen kan du ta fler å bättre bilder, gör mkt då man ska sälja bilen
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

henke lexus>>>Jo...ville inte själv skriva att den var mindre "sportig", så det vart "tvehågsen" istället ;)
Skiljer mycket mot en manuell 535:a i körglädje,har ju själv en 735iA vilket jag iaf kan jämföra med "hyffsat"....Automatlådan segar ner vagnen ganska så rejält mot en manuell i lite mer "aktiv körning" anser jag,men visst ,komforten blir ju bättre med automat..

Modellen i sig är ju helt underbar för att vara så gammal... den är helt ok i princip i "allt" utom bränsleförbrukningen, som kan upplevas "lite dryg" om man är lagd åt det hållet :)

Mvh Janne.
Om E34 är svårsåld så vet jag inte vad E39 är....Ingen vill betala någonting men alla vill ha allt....
Alla vet att Citroen är svårsåld ...Vet i fan om BMW är bättre....
Pr
1
Pretor
530i V8 -95
525i -89
Att e34:an skulle vara svår såld hmm njo men det kan en saab eller volvo också vara eller ? rätt pris på din bil och den försvinner direkt.
köpte en 525i -89 billigt gick bra som attan ända tills jag missade en kurva :)
Nu idags läget ligge jag fortfarande och kör e34 men en 530i V8 -95 och visst har det funnits att göra på båda då det varit lång milare men inget som vait dyrt eller något jag inte kunnat göra själv på någon av dom..

Så till rätt pris är ALLT lätt sålt.. :P
Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Skitbilar är ofta svårsålda. Men en bra e34 rätt prisad är inga som helst problem att bli av med. Sålde min 520 -93 för 22000kr och det tog två dagar, fick vad jag ville ha men slängde med vinterdäck istället så slapp han pruta.

BMW CS #6606
Tror knappast de handlar om skitbilar. Tror snarare de handlar om efterfrågan,
en BMW är ju inte den billigaste bil att äga ovsett om den är billig att
köpa. Så en som köper en billig bil letar nog efter en billig bil att äga oxå
och då faller nog ofta en BMW bort och kvar blir bara entusiaster som man
ska ha tur att hitta.
En 520 kan ju knappast mätas mot en 535 vid försäljning då dom riktas
mot helt olika köp grupper.
Så de är nog bara att fortsätta anonsera för att just rätt köpare skall
hitta den.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som sagt, det är inte BARA Bmw med lite större motorer och vikt som är svårsålda, vill påstå att Bmw ligger skapligt bra till mot motsvarande andra märken i samma storleksklass, vikt, motorstyrka, årsmodeller. Opel Omega V6or, Volvo 760, SAAB 9000i+CDE 2.3turbo, Mercedes 300 W124, Ford Scorpio 2.8, är alla de också bilmodeller som är utdöende just pga av
dagens kostnad för att äga och driva en bil (speciellt om de har automatlåda som kan betyda ännu mer skatt pga högre viktklass+mer bränsletörst och ännu tråkigare).

Eftersom skatten blivit dyrare, trafikförsäkringen blivit dyrare, bensinen är dyr och håller på att bli dyrare, försäkringarna rent generellt ökar så är det helt enkelt för dyrt "för gemene man/kvinna" att framföra dessa ofta tunga, stora, "törstiga", motorstarka modeller. Fok vill helt enkelt inte betala så pass mycket för en gammal bil som är såpass dyr att äga helt enkelt, att det är BMW bilar med härliga motorer och mycket effekt och körglädje som överglänser de flesta bruksbilar på markanden spelar ingen roll.

Det har blivit så dyrt att äga och köra bil rent generellt att en E30 318 i skabbigt skick betalas det "nästan" mer pengar för en en gammal E32a/E34a i vissa fall (dvs folk betalar mer pengar) och det beror ENDAST på lägre bränsle förbrukning, lägre skatt, samt lägre försäkringspremie, samt billigare reservdelar pga att mindre slitage på lättare bilar i allafall på de E30is tex med 4or i. (518 ligger dock bra till också.)

JAg säger såhär, en fin bil har alltid en marknad, dels pga att den är fin och "alla" vill äga en fin bil speciellt en BMW som ofta är slitna som äldre då de gått hårt, sedan har vi ju entusiasten som alltid har ögonen öppna och kan impulsköpa bara pga en gammal bils skick. Bruksbilsföraren som kanske föredrog BMW pga nöjesfaktorn prioriterar inte den lika högt då det helt enklet blivit för dyrt med tunga stora bilar med stora motorer, speciellt om de inte är anmärkningsvärt fina.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Så jag säger köpläge på alla fina E32or och E34or, köp dem och kör sommar halvåren i riktiga bilar som inte längre byggs och invänta 30års dagen då bilarna blir skattefria :-)
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Hur gick det med försäljningen av 535an ostmacka?
Blir lite orolig att man inte ska få ett skit när man säljer bilen sen ju..
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Jo jag gick ner i pris till 25k tidigare idag. Ingen som hört av sig ännu. Men det är kanske så att just min inte direkt vänder sig till någon stor grupp. De som söker bruksbil nöjer sig kanske med någonting som är billigare i drift medan entusiasterna vill ha 540 eller m5. Sen kan det nog vara så att automatlådan minimerar köpgruppen ytterligare. Jag tycker att den funkar rätt bra med m30-motorn, iallafall i min, och att den är nog så rapp i sportläget. Men alla har vi ju inte likadan smak. Jag rapporterar här om något händer iallafall.
Kunde tänka mig en 535:a men det blev en 7:a för svängrummet, automat är underskattat (och en klart ärftlig sjukdom av dom som nekar automat.). Jag ändrade åsikt när jag hade min 3.0:a, sjukt snabb bil.

Året är 2007 och bakåtsträvarna proklamerar manuell, känns otroligt sportigt att veva 2:an, 3:an, 4:an (och repetera) i centrala delar av städer...
Och väljer man manuell för bensinförbrukningen har man inte i en 535:a att göra.

I rest my case.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Tycker inte heller att e34:an är svårsåld, men som med allting annat man ska sälja så gäller det att hitta rätt köpare för att få sälja för ett bra pris. Sålde min 525 för en dryg månad sen, en 91 som gått 22500mil utan AC och skinn för 37000:- Hade först inte tänkt sälja under 40000 men förstår ju nu att jag fick riktigt bra för den, men då hade jag lagt ner min själ i den och den såg absolut inte ut som vilken e34 som helst
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kaptenlöjtnant:
He,he..."Bakåtsträvare proklamerar manuell låda"...Tja,må så vara, men om en 535:a skall räknas som "snabb" så bör den ha manuell låda,automaten "sinkar" den vagnen rejält+att törsten inte blir mindre för den delen heller med automat(för dem som bryr sig om centilitrarna).

Märk väl,jag "dissar" inte bilen i fråga, men det är ju den "lite sportigare" gruppen som vill ha en 535:a och då är manuell att föredra ty dessa personer vill kunna "veva själv" i lådan utan att ha "lådan i sig självt" som styr vagnens framfart :)

Men som sagt...smaken är olika, och jag tror absolut att fina E34:or oavsett "lådalternativ" går att sälja med ett hyffsat pris dessutom...Skicket avgör helt.

Mvh Janne.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Nu fick jag bilen såld. Första och enda spekulanten tog den. En schysst kille som körde ända från Hudiksvall. Fick 23500 för den. Han hade planer för ytterligare uppfräschning och det är en tröst just nu...
Känns som att jag både sålt min själ och kastrerat mig själv på en gång... =(
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok "ostmacka"!...nu kan du ju iaf börja rikta in dig på annat :)....

Måste försöka se det lite positivt ;)

Mvh Janne.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Haha, jo. Men nu dröjer det nog 3 år innan jag har möjlighet att skaffa bil igen ser det ut som. Men men, man kan inte få allt som student. Får väl börja spara till en e38...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.