|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Imorgon får vi se vad farbrorn med bilen tycker om mitt bud. *håller en tumme* | |
|
Carlito....Jag påpekar fortfarande inte starkt att U-turn döljer något. Utgår ifrån att han själv har betalt mycket för bilen i fjor. Som du själv skriver så är det oerhört svårt att sälja en begagnad bil oavsett skick OM man inte vill skänka bort den. Sin egen EXTREMT fina och välskötta bil drunknar i en dynga av billiga "lik". Det är inte lätt för någon att sortera och oavsett om man tar tid på sig att hitta det rätta exet så drar ändå "liken" ner priset. Sen kanske man inte vet att bilen man köpt är en rishög förrän efter några månader men om har gjort vad man kan och valt med omsorg så kan man ju inte göra mer. Ett väldokumenterat ex minskar ju riskerna för dyra rep...men det är ju aldrig någon garanti på äldre bilar..,däremot är de mer lättsålda.. En intressant räcker... |
|
|
Hm inte så mycket att säga om E34an förutom att den (har) hade den läckraste designen inom bilvärden för stanadardbilar när den kom 1988. Sedan att den är skapligt rymlig, komfortabel och mycket tystgående försämrar inte saken. Prestandan som 525/530/535/540 + M5 mfl har gör det hela bara ännu bättre. En mycket komfortabel och vacker bil med bra kvalitet i är vad jag anser om E34, E39 har inte mycket att säga till om där. Jag vill se hur E39 ser ut 2016, garanterat "dassigare" rent generellt än en tidig E34 är idag. |
|
| Gubben var mig en hård en! Inte lätt att pruta där inte, han var benhård. Vi landade dock på 22.000:- för bilen, vilket den iofs är värd även om det är lite över vad jag hade planerat. Får se vad som händer! | |
|
Har själv haft de tankarna TrumTiger tidigare....Vad bör man/vad är för mycket pengar för en bil som är i det skicket som du beskriver? Idag när bilarna snart är 20 år kan ju t.e.x 20.000kr anses mycket. Men ibland tänker jag på en 535IA -89 som min dåvarande chef importerade ifrån Tyskland som ny. Bilen hade all utrustning som skinn ,BBS splitt fälgar e.t.c och var helt sagolik..( Bilden har etsats in i huvudet ) Vad jag vet hade han bilen i 15 år och körde kanske 8-10.000 mil. Vad skulle just denna bilen vara värd för mej? Alla andra ser man ju som halvrisiga och priset ligger ofta under 20.000kr. Vad jag minns betalade han ca 330.000kr då.... Låter som en bra affär för 22.000kr för ditt ex...med tanke på skicket. |
|
| Ja, jag förstår helt din tanke, Phaser. Nu är denna inte utrustad med något speciellt what so ever, men skicket är galet bra. Fina sommar- och vinterdäck, lugnt körda 15.000 mil och inte en fläck någonstans invändigt. Växlar väldigt mjukt och fint. Den lilla rost man ser är lätt att fixa t.ex. 22.000:- känns inte som för mycket pengar för bilen ju mer man tänker på det. Och nu har man trånat efter bilen i så pass lång tid att det bara känns fånigt att fega ur. :P Ska bara se till att bli av med min nuvarande bil, sedan blir det nog köp. | |
|
Så, vill meddela att jag ringde runt lite på skoj på vissa E34 540, helt otroligt vad ingen vet något om deras egen bil!!? Märker nu varför det finns så billiga 540 E34 till salu för så sjukt låga priser. Beemoholist javisst! |
|
| Vore intressant om fler kunde spekulera om ett slutpris king Tommyv6´s 540. | |
|
Men hallå! Här pratas det om 13-17 år gamla bilar så undrar folk varför det är svårt att sälja till hyfsade priser. Inse bara att de flesta vill ha nyare bilar än så när det skall bytas. Jag säger inte att det är dåliga bilar bara för att dom är gamla men visst tusan syns alla de åren (inte bara slitmässigt utan även designmässigt) och vill man ha en bil även för kanske bara typ 60.000 så kan man hitta betydligt nyare bil för dom pengarna. Kanske inte BMW men en nyare bil är en nyare bil och är då mindre sliten. |
|
|
Jag fick 71tkr för en med 22900mil (nov-06) och får 78500kr (juli-07) för en med 21000mil och båda är lågt prissatta, specifikation? 540i Mörkgrönmetallic/svart läder-951027 540i Solid röd/mörkgrått tyg-950529 Den som inte får sin E34: a såld har dålig historik/dåligt skick/dålig annons/fel version eller utförande, ändra på någon/några av dom sakerna så kommer bilen gå i väg lätt=) Visst i mitt fall handlar det om en version av E34 som det finns 73st av i Sverige (72 i juli) det påverkar men det är inte hela sanningen, bilar som E34 och storebror E32 byggs inte längre så varför byta annat än för att ens exemplar är nerkört? Jag har redan mailat på två nya kandidater förutom dom 4 andra E34: or jag redan äger (oräknat den som säljs på söndag) så det blir nog 73st snart igen=) Stephan |
|
|
stephan735i, sålde du din bil juli 07? stephan det kan ju faktiskt vara så att man begär för högt pris. Du kanske hade tur. Jag byter för att det ej är värt att reparera vart efter det går sönder. |
|
|
Så dina ex som du har sålt var nerkörda Stephan735i?..( Skämt ) Tycker som Spider att bilarna är gamla och de flesta är inte utställningsex som har stått i värmegarage och blevit Söndagskörda.. E34 är inte bara gammal utan det är en bil som ofta har blevit körd hårt utav många ägare utan rätt skötsel...Vilken bil klarar det ?? Priserna blir därefter ocg det gäller samtliga bilmärken. Så mycket sämre tror jag inte att E39 är men hur lätt är den att sälja trots full historik? Väntar själv på samtalen... |
|
| phaser har du annons ute? länk? | |
|
Ja bilen finns på Blocket är Silvergå och har gått 24400 mil. Vet ännu inte hur man länkar. |
|
| phaser du går in på blocket letar upp din annons, sedan kopierar du den och klistrar in den här. | |
|
Länk Den borde det vara. Bara att kopiera adressen till annonsen och klistra in här. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
delorian; Handpenning är lagd, vi har haft kontakt sedan maj och hämtdatum/slutbetalning sker 1 juli sedan kommer köparen betala ytterligare 50-100tkr (Norska) för att få den registrerad, kika under min profil där finns info om båda bilar jag har som exempel. Nja tur är det inte frågan om utan fina exemplar kostar och vill man ha 6vxl 540i så gäller det att vara snabb (797 tillverkade) annars får man köra något annat och det vill inte jag så nu har jag min första Touring på gång (självklart import från Tyskland) den är ännu ovanligare 54 av dom 499 tillverkade är registerade i Sverige. En fin 518g Touring (miljöbil) med Executivepaket och klima är en perfekt bil för Stockholm byggd i 298exemplar en sådan vill jag ha som dagligdagsbil, men jag kunde inte låta bli en Fjordgrau med plysch-sportstolar utan takluckor i bra skick så gasbil får vänta lite. Man ska ta hand om sina bilar många bilar är i pinsamt dåligt skick och det kan ske redan efter ett halvårs brukande, välj bil som har populära och ovanliga detaljer dom står folk på kö för att köpa, denna vill tre personer köpa av mig... Länk men vill jag sälja? Nej=) Jag mailade en Tysk (på e34.de) som äger en Avusblau 540iM/6-95 med bi-colorläder svart/santorinblått att jag vill köpa den när/om den blir till salu. Det var därför jag valde en fullmatad individuallackerad 530iA-01 E39 till min far en sådan med rätt pris blir man inte stående med=) Stephan |
|
|
Lyfter tråden, och vill bara meddela att jag sålde bilen idag för 42.000kr. Var ju vissa som tyckte att jag var på tok för dyr. Är e34 svårsåld bil? Både ja och nej...visst en risig 89a är kanske inte så lättsåld. Min var inte den billigaste, men det vara bara att vänta på rätt köpare, tog lite tid bara :) Mvh, Jan. My precious Länk |
|
|
Exakt, där ser vi att en fin E34a inte ges bort för underpriser!! De som vet vad de vill ha är beredda att betala också, och jag anser att för ca 40000kr får man mycket bil när det gäller BMW !! |
|
|
Tar och fortsätter på den här tråden, då jag har liknande problem. Hoppas det går bra. Jag har försökt sälja min 535:a i några veckor nu. Hittills har jag bara fått ETT svar på annonserna; en kille som tyckte att jag hade fina bilder. I övrigt INGENTING. Inte äns en liten mail-prutarnisse. Kan ni se något fundamentalt fel i annonsen? Länk Eller är det helt enkelt så att äldre e34 är stendöda på marknaden nu? Ska väl updatera annonsen snart så ni får gärna säga vad jag bör ändra på. Visserligen njuter jag av varje dag jag har kvar den, men den måste ju bort förr eller senare. "kissa-i-byxorna"-liknelsen passar rätt bra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.