|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
För det första så verkar du ha missförstått mej Jan ...då jag inte personligen har attackerat dej..( vilket du gör ) Du undrar varför din bil inte blir såld och jag skriver vad som är/kan bidra till att bilen blir osåld. Det du har skrivit får mej att rygga tillbaka ÄVEN om jag tror att du är seriös.. Bilen har många + b.la färg,årsmodell och skick.. Men faktum kvarstår att du har skrivit fel i annonsen vilket gör att jag tror att bilen har bytt ägare 3 gånger sen Oktober -06,...vilket förståss inte är bra. Sedan skulle JAG ha läst din annons bättre så skulle jag ha formulerat mej minre klantigt och det ber jag om ursäkt för. Du skrev att det inte alltid är bilar med servicebok som är de bästa vilket för mej lät som om de var sämre första gången som jag läste den. Det är absolut inte fel att vara ärlig men de flesta tittar inte på allt det du skrev utan de ryggar vid de felen som du nämnde ( även om det är normalt för årsmodellen ) Sedan kommer: Finns tyvärr inte mycket dokumentation och till slut priset. Med skolexempel menar jag givetvis inte att bilen är dålig eller att säljaren är oseriös utan bara att köpare undviker ett sådant ex i hög omfattning. Din bil ligger mellan ca 25.000kr och de 45.000 som du själv begär... det är inte lätt att få mer betalt då även om bilen är ett superex. Din telefon skvallrar om det alla tycker om din annons genom att inte ringa och det har inget med att göra huruvida de känner dej eller inte. Det behöver man inte vara Einstein för att se. |
|
|
OT: Jag har bara en liten undran, varför anger man en anledning till att man säljer bilen? Om kreti är sjuk och pleti ska köpa time-share på månen lär ju inte påverka köpet nämnvärt? Information om bilen kan aldrig bli för mycket, mer detaljerat ger intrycket av att säljaren vet vad han har för bil och då inte bara vet vad bilen är värd utan att den oftast är omsorgsfullt omhändertagen. Annonser med felskrivningar typ; 520 med v6:a lockar bara till gapskratt. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Sorry glömde...Carlito ...varför är inte frågan : VARFÖR köpte du bilen av intresse då man tror att den köptes för ett par månader sedan?( Då man egentligen ville ha en 540 ) Varför de andra sålde bilen är inte en fråga till Jan utan bara något man undrar när en bil på kort tid byter ägare. Antal mil är också något som förblir MER oklart då servicebok saknas och är inte iheller en fråga riktad till Jan. |
|
|
Enor: Tack för upplysningen angående ägarbytet, ser lite galet ut :). Läste inte igenom annonsen så noggrant först, har ändrat den nu. Phaser: Man ska inte kasta sten i glashus. Förresten så har 2 intresserade ringt idag. Nog om min bil nu, kommer hursomhelst bli av med den, och inte iallafall för några 25.000kr. Mvh, Jan. My precious Länk |
|
|
Tror inte du behöver sälja din bil för 25000kr vilket jag hoppas ingen har hävdat U-turn och jag skall inte kasta sten i glashus... |
|
|
När ni ändå är på tråden angående E34. Funderar en hel del kring min 540-93, alltså värde om jag ska sälja. Den har inte service bok. Men jag har träffat folk som kände killen som hade den innan, och han inklusive jag har underhållt och bytt delarhela tiden. Automatlådan t.e.x. är nyrenoverad för cirka 2 veckor sedan. Den är i fint skick, ska rekonda lacken nu nästa vecka så den blir superfin. Helt enkelt så är det inga fel på bilen och ingen rost, har gått 25200 enligt mätaren men faktiskt mindre i min ägon , jag var tvungen att byta ut hela sintrumenthuset då hastighetsmätaren gick sönder, och den hade gått 4000 mil mer än min gamla mätare. Oljan är nybytt till Castrols bästa(dyraste) från mekonomen., minns ej exakt vad den heter men kostade 240kr/l. Helt enkelt en 540 i fint skick. Vad är en sådan värd i era ögon, obs ni som tittar på bilder som är Pro medlemmar så är vingen borta och det går att bort mönstret på sidorna.. Den går fint, och lådan går som en dröm :) Vad skulle ni kunna ge realistiskt, har sett 540 från -93 som kostar typ 25 000, men dom vet jag har varit lite "halvskabbiga" jämfört med min. Vore kul att höra värdering... U-turn, din ser asfin ut, rätt köpare så borde du få det du vill ha... Mvh Beemoholist javisst! |
|
| runt 30-35 gissar jag på. Om du har tur och hittar rätt köpare. | |
|
Så pass lite...tack för svaret.. Beemoholist javisst! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Kanske dags att låsa tråden då det spårat ut lite.. |
|
"Kanske dags att låsa tråden då det spårat ut lite.." Varför då, den handlar väl fortfarande om e34 och om det är en svårsåld skitbil. Gärna en fortsatt diskussion kring Tommyv6 540. |
|
|
Phaser: Bara för att man har sin bil i annons några veckor och ingen har ringt på den så betyder det inte att bilen är skit eller att man döljer något, som du så starkt påpekar att U-turn gör. Jag själv annonserade min Bmw 523i -98 med 19800 mil för 75.000 kr, vilket är ett rejält överpris enligt många. Ingen ringde dem första 2 veckorna och min bil var i absolut toppskick och då överdriver jag inte, jag är nästan maniskt pedant och jävligt petig. Efter lite mer än 2 veckor kom den första och enda spekulanten för att titta på bilen, han köpte den för 72.000 kr. |
|
|
När jag sålde min 320- från 1987 som jag köpt för 6500 för 10 000 så hade jag den på annons i ca 2 månader men sedan köpte en den för som sagt 10 000, men då hade jag gjort iordning den ordentligt och lagt ner en del pengar på den. Men överhuvudtaget nu så är det väl köparens marknad lite grann kanske, iallafall enligt många tidningar och experter. Vad har ni betalt samt fått betalt för era E34or? Gärna om det är någon som köpt 540 eller sålt. Vet att när jag åkte runt och skulle köpa min för ca 2,5 år sedan så skiljde det otroligt på skick samt priser. Beemoholist javisst! |
|
| Tråden fick mig att fundera på en bil som jag fått erbjudande om att köpa, frågan är bara vad man borde erbjuda i pris. Det är en 525IA -90 som gått 15.000 mil. Svensksåld och riktigt fräsch. Totalt o-utrustad i övrigt. Har servats regelbundet och alla papper och kvitton finns. Det är en äldre herre som har haft bilen sedan ny. Vad är rimligt att betala? Hur mycket ligger värdet i utrustning och sådant kontra skick? | |
|
Personligen anser jag att utrustning inte höjer priset nämnvärt, vad fanns då att tala om? Det är skicket och original patinan som avgör. original och "rostfri" gör mycket på priset, sliten men original 525-90 betingar 10.000kr begagnad, fin original lågmilad gör lätt 10000kr extra, vad kostar det inte att fixa upp en sådan i dåligt skick? Automat kan dock sänka priset på en sådan gammal bil som dessutom tar skapligt mer bensin med automatlåda. 20000kr är rimligt att betala och är ett ganska bra pris (lite beroende på färgen), speciellt om instruktionsbok finns stämplad och bilen i övrigt är mycket fin och välbevarad i originalskick med originalgrejor. Under 15000kr är inget annat än skambud för den. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tycker det har spårat ur då folk blir ovänner och börjar hacka på varandra.. Jag undrade bara om bilen var svårsåld. Och jag har nu svaret...ja det är den förrutom om du har en kanonfin till bra pris. Precis som med de flesta andra bilar exvis Saab 9-5 Volvo S80 Ford Scorpio Audi 100/A6 osv |
|
Stora sedaner från tidigt 90-tal har en ganska begränsad köpkrets. Folk som inte är så intresserade av bilar men letar lite billigare tittar oftast på helt andra bilar i den prisklassen .Exempelvis VW Golf, Toyota Corolla osv. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Pga bensinpris, skatt, försäkring är motorsvagare BMW bilar många gånger lika dyra som begagnade som de med 6or, v8or, v12 or trots ett nypris som många gånger var 50% av de med större motorer. Tyvärr ser det ut så idag och som bruksbil väljer man ofta den lite mindre/lättare bilen med en lägre bensinförbrukning. Vi får se hur de resonerar efter en krock med en exempelvis corolla, hm kanske skulle jag ha valt den där läckra E32an istället med högre driftkostnader, då hade jag sluppit förlora fru och barn i den där kraschen. En vanlig 318E30 (M40) betingar många gånger liknande värde som exempelvis en tidig 1988's 520/525a, vilket är helt sjukt men faktiskt sant just beroende på bensinförbrukning/försäkringskostnader/skatt som inte känns så roliga att behöva betala för ett gammalt fordon som inte är värt så mycket. Med andra ord, det är guldköpläge på gamla Beemers, vi måste se till så vi kan hålla kvar vår fina gamla vagnspark i framtiden!! |
|
| På gamla stora Beemers :-) | |
|
Hmm, ska lägga fram 18.000:- som bud på 90:an som jag har på gång och sedan hålla 20.000:- som maxpris, mer känns inte betingat för bilen, den är ju inte i nyskick direkt. Går väldigt fint och är en fröjd att köra och åka i iallafall. Men det visste ni här nog redan, jag är ju ny i beemer-världen. :) Säga vad man vill om E34, men snygga är de då iallafall!! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Håller med fullt och fast, man ska köra stora säkra bilar. Golfal och annat är ju rena dyngan usch skulle inte vilja krocka i en liten bil.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.