AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.179

E34 Svårsåld skitbil..?

Sida 3 av 6
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
Fredric skrev:
"Jag kan tänka mig att folk inte kastar sig på telefonen för en tidig 518 Sedan med tygstolar och utan AC (finns det?) och med +30k mil under hjulen men det finns grupper som lockas av stora motorer, fyrhjulsdrift eller mycket extrautrustning. Och handen på hjärtat, krävs inte minst klima och skinn för att det där direktörskänslan skall infinna sig?"

De med mindre motorstyrka har sitt värde då de knappast har blivit lika buskörda och slitna av flera logiska anledningar.
Jag köpte min 520 t.ex. för att åka tyst, bekvämt och med låg bensinförbrukning (under 0,7 l/mil). 150 hästar "duger" för att köra om med, vill jag köra fullutrustad bil med stor motor så hoppar jag hellre in i en riktig sportbil (min z3 coupé) än rejsar med min 520. Som sagt, var sak har sitt värde.
Direktörskänslan har inget med omgivningens blickar och tyckande att göra, det har med komfort och skick att göra för mig. En del (oftast då bilintresserade) tittar ofta efter bilen och kommentarer som "vilken fin 5-serie" är återkommande.
Direktörskänsla, för _mig_, rent subjektivt alltså.

... och i nästa vecka får min e34 AC Schnitzer 17" med Dunlop SP 2000-ostar (235x45x17). :)
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Även dom snyggare e34:orna är svåra att sälja :)
Har min till salu på Autopower, men inte en enda har ringt.
Jag själv älskar e34 modellen, och väljer hellre en sån igen än en e39.

Nästa bil blir förhoppningsvis 540/6låda, men lite svåra att hitta.
Just -95orna känns gedigna och har rätt kvalitetskänsla.
Mycket bättre än betydligt nyare bilar.

Mvh, Jan.

My precious
Länk
Gad vad är den där direkttörskänslan du pratar om?
U-turn
Vilken annons är det?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk

Den borde det vara

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
delorian skrev:
"Gad vad är den där direkttörskänslan du pratar om?"

Det är min egna känsla, som bottnar i mina egna bilerfarenheter och världsuppfattning.
Tidigare har jag kört Toyota Celica GT t.ex. och bytte till Z3 Coupé. Med det att jämföra med tycker _jag_ att e34 är en stor bil som går tyst och har bra kvalitétskänsla, vilket för _mig_ skapar en direktörskänsla. (Jag varken kan eller vill påverka andras känsla för bilmodellen).
Re
111
Rert
e39 523
U-turn, att din bil är svårsåld är dels för att du bara lagt ut den på autopower som har mycket få besökare på sina säljssidor gämfört med t.ex. blocket, och dels för att du får en lika fräch 523 E39 eller 540 6/låda för samma pengar, det som gör många bmw svårsålda är att ägarn begär för mycket, dyra bilar tappar mer i värde, och när dom blivit billiga tappar dom fortfarande eftersom försäkringarna är dyra.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Det där med direktörskänsla instämmer jag på. Hade en 9-3 aero -01 den hade inte det men min Mycket bekväma och fullutrustade"Sommarpärla" en Ford Scorpio V6 Automat -94 har det. Visserligen så har bilen bara haft en ägare och är i nyskick med 10000mil på mätaren. De flesta är ju skramliga som skammen och sönderkörda.

Sen undrar jag också om det är någon skillnad på E34 från 93 och 95? Tänker då körmässigt utsseendet e ju lite småsaker bara, men det viktiga för mig är att hitta en bekväm och fin bil med "direktörskänsla" Hehe ;)

har kört 2 st E34 520 och 525 från 95 bägge kändes fina och tysta att köra, bra manuella lådor med rätt utväxling osv, bra körställning fina maskiner osv naturligtvis så var ju 525an lite trevligare vad gäller prestanda och motorljudet..
Vill du ha direktörskänlsa gör som Göran Persson köp en bmw 750, dom är gjorda för direktörer med stor "ruta". dvs mycket plats bakom ratten.
Direktörkänslan är i baksätet.

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Att du inte får sålt din bil U-turn har inget att göra med att E34 generelt är svårsålda utan helt enkelt att den är ett skolexempel för en bil som man undviker.
Sen gör du inte det lättare genom att skriva för mycket i din annons ( som oftast bara skrämmer bort tänkbara köpare )
T.e.x Oftast är det inte de bilar med servicebok som är de bästa????
Betänk detta:

Bilen är 12 år gammal och det ä inte precis ont om dessa på marknaden..
Bilen är importerad -04 och har haft 3 ägare sedan slutet av -06!??...
Bilen saknar servicebok och annan dokumentation...
Bilen är inte i ett överskick eller ovanlig på något sätt.
Bmw är en populär importbil som ofta är manupulerade.
Du begär ett överpris även för ett dokumenterat ex..

Frågor: Varför köpte du själv bilen?
Varför sålde de andra före dej bilen?
Varför saknas dokumentation?
Hur långt har bilen egentligen gått? ...osv....osv...

Oavsett hur ärlig du är egentligen så lär ju folk tycka att du är oärlig då du omöjligt kan veta något om bilen på så kort tid.
Att du sedan skall sälja den direkt tyder ju också på att du döljer något.

Skulle du själv köpa önskvärda 540 för låt oss säga 60-70.000kr utan dokumentation?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Personligen tycker jag U-turns bil är attraktiv för den som vill ha E34, snygg färg, bra utrustning, 95-modell, sen import(mindre rost osv.) men priset är helt enkelt galet högt. 45.000 :- för en 525i -95 kändes aktuellt för ca 4 år sedan.
Jämfört tex. med denna Länk så är de klart att E34 förblir osåld

BMW CS #5139
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

E39:orna börjar bli riktigt billiga vilket så klart är en anledning att E34:orna blir ståendes. Jag hade inte tvekat på vilken bil jag köpt av dessa 2 för 45K.
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Phaser:För det första vet du inget om min bil, du har varken sett eller provkört den.
Nästa gång så ta reda på mer konkret fakta in du slänger ut en massa skit från din käft.

Och sen kalla den för ett skolexempel för en bil som man undviker, gör dig bara löjlig.

Svar på dina frågor:
Varför köpte du själv bilen?
Detta är nog den löjligaste frågan någon har ställt till mig.
Ja du varför köpte du din bil, och varför köper alla andra sina bilar?
Det enkla svaret är att jag var ute just efter en sån bil vid den tidpunkten, enklare än så är det inte.

"Varför sålde de andra före dej bilen"?
Ännu löjligare fråga än den första.
Ja du folk säljer sina bilar av många olika anledningar utan att det behöver ligga nåt skum bakom.

"Varför saknas dokumentation"?
Tror du att alla andra som säljer bilar har full dokumentation?

"Hur långt har bilen egentligen gått"?
Hur ska jag veta det, ska jag gissa mig fram kanske, jag kan inte garantera miltalet.

Din åsikt om för mycket info i en annons, håller jag inte med om.
Det finns folk som vill veta så mycket info så möjligt om bilen innan dom ringer.
Varför ska man slösa sin tid att ringa runt på bilar, och ställa frågor som självklart borde ha stått i annonsen.

"Att du sedan skall sälja den direkt tyder ju också på att du döljer något".

Phaser eller rättare sagt Einstein, hur får du det till att jag säljer bilen direkt efter köpet, när jag har ägt bilen i snart 9 månader.

Eftersom du verkar vara så smart, att döma folk och deras bilar, så får du gärna berätta för mig och för alla andra här på forumet vad det är jag döljer.

Mvh, Jan.

My precious
Länk
Phaser: Jag känner U-turn eller rättare sagt Jan. Du dömer han och hans bil utan att ens känna honom eller hans bil. Jag kan säga så här: han tittade på många 525:or, åkte även utanför Skåne flera gånger för att titta på flera exemplar innan han köpte sin. Ingen av dem andra var i det skicket som denna, även dem med full dokumentation.

Och snälla spara oss från såna löjliga frågor som:
"Varför köpte du själv bilen?"
"Varför sålde de andra före dej bilen?"

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har tittat runt lite nu och bestämt mig för att satsa på en E39 som är betydligt mer för pengarna.

Håller med om att man inte ska döma förrän man sett bilen i verkligheten. Men tyvärr är det ju så att de flesta importbilar är backade, men det görs ju även på de svenska men då är det ingen som ens funderar över det.

När jag läser en annons så backar jag nästan om det står för lite man tänker det är en loj, och lat person som inte orkat skriva mer. Och detta stämmer ofta då man drar iväg ett mail får man svaret tillbaks RING. När man väl tittar å bilen så är sällan bilen skött.

En annons ska vara lagom lång men väldigt innehållsrik. man ska skriva ut det man själv hade velat veta. Ingen ide att hålla inne med miltalet, priset osv... Men en alldeles för lång annons orkar man sällan läsa om inte bilen är kanon-intressant. Och man ska inte sätta för högt pris, men man måste ha viss prutmån. Bra bilder är alltid ett plus, ingen bild är ganska negativt i dagens läge.

Sen en anna sak skriv ditt namn i annonsen inte Exvis BMW 523 då utgår man från att det är en Pizzabagare som säljer sin skabbiga importbil från 97 med 10000mil på mätaren men under hjulen 35000mil..
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
45.000kr är inget tokpris för en 95as 525a, han borde lätt få 40.000kr för den!! Vadå skolexempel för en bil man undviker, ett skolexempel för en begagnad BMW man slår till på anser jag, mest för pengarna vad gäller komfort, ljudnivå, prestanda, utseende.

Som sagt skillnaden mellan bil till bil är som himmel och helvete, bara för att många äldre BMW i Stockholm (samt andra märken) är risiga och ofta är statskörda och rostslina och går för 18.0000kr i snitt betyder inte att alla är det. Det är dags att acceptera att en fin E34 betingar bra mycket mer pengar en en sliten!!
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Om U-turn verkligen har ägt bilen i 9 månader, så bör han nog ändra sin annons så att det blir begripligt.

I annonsen står "jag är tredje ägaren sen oktober -06"; alltså att bilen haft tre olika ägare de senaste åtta månaderna. Detta i kombination med att dokumentation saknas, ÄR anledning till att undvika bilen.... jag håller med, jag hade ABSOLUT undvikit den bilen rent instinktivt pga vad som står i annonsen.

... men, det bygger tydligen på en konstig formulering som gör att man missförstår. Ändra den, så ska du se att det blir annat ljud i telefonen, U-turn!
FRIFART: Men något är ju fel, då u-turn ovan skriver att ingen har ringt på hans annons. Att en fin E34 betingar mer än en sliten? Nja... lite kanske. Och visst är det objektivt så att E34 är jäkligt mycket bil för pengarna. Men vem skall köpa? Entusiasten vill ha 540 eller M5, bruksköraren E39, den som bara vill ha en BMW köper väl en 520 -88 eller så. Smal marknad...få köpare... låga priser.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
U-turns bil är skiljer sig från original på ett sätt som minskar antalet spekulanter. Alla uppskattar inte sänkning, lackade njurar, mörka fälgar osv (jag vet att det är strippade m5 fälgar men det gör inte alla). En originalbil är lättare att sälja eftersom alla inte har samma smak när det gäller styling osv.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.