AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
695

bmw 528iM avgasbygge

tjenare tänkte bygga lite bättre o mer högsjungande system till min pärla...

har underingar runt att ta bort mellandämparen enbart..gör detta mkt på soundet??

fundering 2 går runt att ta bort melandämparen samt bakre dämparen o sätta dit en japs dämpare??

fundering 3 handlar om extractor rör med nytt system till....kan man ta från annan modell som har öppnare grenrör??

mvh jonaz
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Vad du än gör så snälla undvik japsdämpare! Passar bäst på plast-racers!

Jag skulle råda till, beroende på hur mkt pengar du vill lägga, att antingen leta lite bland andra modeller på öppnare grenrör (undrar om 530:ns passar). Annars har ju tex supersprint m.fl. grenrör till de flesta.

Under bilen skulle jag tagit bort det som finns och skaffat en racekat samt en stor burk längst bak endast, liknande simons modeller.. Låter det för mcyket sen är det enkelt att komplettera med en mindre burk efter katten. De har ju även rostfritt, vilket nästan är att rekommendera eftersom simons verkar rosta en hel del! Tror att 2.5" bör räcka att bygga med.

Lycka till

Diesel-räsern
/Rickard
ok ja det e ju en funderng det med...
undrar just om 530ins grenrör e såpass mkt öppnare att det gör skillnad....
sedan skulle jag nog fan tippa på att 2.5"skulle räcka gott o väl o sedan köra med racekat..

borde inte bara racekat o bortagen mellan dämpare göra susen??
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Bakre dämparen har jag inbillat mig är ganska tät, så ska du satsa på grenrör och racekat tror jag det är dumt att inte byta bakre dämpare oxå!

Sen skulle jag tro, med detta fixat att en mappning skulle göra susen på bilen iom friare utblås. Sen vet jag inte om 325:ans insug passar på denna motorn?

Diesel-räsern
/Rickard
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
530:ns grenrör verkar kunna funka, för det är tex samma reservdelsnummer på avgaspackningen.. Sen om det är bättre flöde i det vågar jag inte säga nåt om..

Hittade extraktorrör från supersprint på motornord.se Länk för en enkel summa av 9.995:- Men det borde gå att hitta billigare..

Diesel-räsern
/Rickard
all satsa på bort med mellandämparen..på med en racekat...anna slutdämpare..unichip...sedan kanske ett grenrör..någon som vet vad som passar o inga extractor för 10 lakan nu....
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Jag har också funderat på att ta bort mellandämparen, lite nyfiken på vad det skulle göra för ljudet främst. Supersprint har ett rör som ersätter mellandämparen som jag är lite småsugen på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.