|
|
|
|---|---|
| Har en e46 coupe 04...har preciss lämnat den på verkstaden för att kolla upp oljelampan som tänds bara korta stunder på låg varv och släcks....de tror på verkstaden att det kan vara fel med oljepumpen eller någon sortsspricka i motorn....har någon råkat ut för samma problem på samma bil och årsmodell... | |
| Under samma förhållanden som du beskriver tänds en gul oljelampa en liten stund i min bil, enligt verksatden är detta bara en av två oljenivåsensorer som gett upp. | |
|
men de på verkstaden säger när lampan börjar blinka har jag ingen oljetryck i motorn....de har mätt upp det...det låter ju tokigt om oljepumpen ska gå sönder efter 3 år..... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Röd lampa Varning!! =Dåligt oljetryck. Gullampa =Information!: Låg oljenivå eller krånglande oljenivåsensor, vilket verkar vara ett vanligt typfel. ///MVH Hasso Länk |
|
Mycket vanligt fel med lysande oljelampa. Jag har själv haft samma problem i flera ål med att den gula oljelampan lyser ca 15 sek efter start för att sedan slockna. Det verkar vara mer eller mindre "standard" på E46 .Det är oljenivåsensorn som krångler precis som Hasso antyder. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.