|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag återigen hittat en bil som jag tycker ser bra ut och som jag vill ha. Har varit ute efter en 330 SMG ett bra tag nu och varit nere i Tyskland för att titta på en till ett bra pris (privat försäljare) men bilen var för sliten och allt annat än välvårdad. Nu är det en bilförsäljare alltså bilfirma, seriös hoppas man. Av alla bilar hos bilfirman är den jag vill ha dyrast, kanske inte så bra om man läst importguiden. En bekant som kan lite tyska har ringt och enligt försäljaren var bilen i tip-top skick. Alla papper, servicebok och ej krockskadad. Han var inte villig att gå under 20 000 Euro, ingen ide att prata om det sa fösäljaren. Jag är extremt intresserad, vad tycker ni? Inget konstigt med bilfirman eller bilen? Säg vad ni tycker och tänker (eller tror)... Och JA, jag vill ha den med SMG låda! | |
|
Kanske en länk :) Länk |
|
|
Jag ska inte leka expert, men alla varningsklockorna ringer när man gör en snabb överblick av bilen. 4800 mil är väldigt få mil, det bör som alltid kollas upp, sen som du nämner så är detta handlarens dyraste bil samt att det ser ut som en "vimpelhandlare" som säljer den. Därutöver så ser ratten sliten ut även om det kan vara en synvilla. Men golvmattorna ser ut att komma från Rusta, jag kan inte förstå varför inte bilen säljs med original mattorna?! Bara så att du vet så är det inte SMG II lådan i en E46 330i, utan det är den mindre uppskattade SMG I, bara så att du vet ;) Lycka till! Mvh/ Niclas |
|
| Förarsätet den delen som är närmast dörren, har en mörkare färg, som ser ut att vara utnött eller som det heter på fint svenska slitage. Kan mycket vara en tungviktare som kört bilen, men å andra sidan 4800mil och ett ruggigt fint ärr på slitaget? Den killen måste vägt minst 110kg eller så har dem backat mätaren, det får du själv bedömma! | |
|
Majid, jag tror inte sätet är så slitet som det ser ut. Drar du med handen "mothårs" på alcantara så får det en mörkare färg. Men SMG I är knappast ett plus. Kommer sannorlikt bli svårsåld den dagen du själv ska sälja. Men har du provat SMG I och gillar det så... |
|
|
Märkligt att man väljer M-paket men inte M-sportratt. Hur som helst skulle jag inte åka ner och köpa av en sådan vimpelhandlare. Inte särskilt billig var den heller. |
|
|
Vad gäller sätet så tror inte jag heller att det är slitet utam instämmer med "BjörnB"... Sedan så förstår jag inte varför man gnäller på SMG 1 lådan, jag har provat den och tycker att den är underbar men jag har aldrig provat SMG II eller III. Jag tycker däremot att den var billig med den utrustningen. Jobbigt att sticka ner i onödan (om det skulle visa sig vara skräp) har råkat ut för det för en månad sen. Har dock lärt mig lite av den resan. Ingen med goda språkkunskaper i tyska som skulle vilja ringa och ställa lite frågor till säljaren? Som också förstår sig på import och vet vad man ska titta på? |
|
|
En gammal tråd som oavsiktiligt kom upp men för att svara Anders S om ratten så gick ej M-ratten att få till SMG-utrustade 330. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.