AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
578

Exportera bil till utlandet

Hej hopp alla,

Det var länge sen jag tog mig tid att komma in på forumet och nu har det dykt upp en fråga som jag kan behöva hjälp med. Många pratar ju så mycket om att importera sig en BMW men jag tänkte kanske göra tvärtom.. Har fått ett utlandsuppdrag på drygt ett år och första tanken var att nu skall bilen ställas i garage men efter en stunds tankeverksamhet så kom jag fram till att jag kanske skall köpa mig nyare bil när jag kommer hem och därmed kanske bilen skall säljas innan vi åker.. Och då föddes tanken, men om jag köper en ny bil och tar med mig!! Nu kommer då frågan... var finner man priser och hjälp på hur man skall göra. de enda företag jag hittat som har sk "diplomatic sales" är Volvo och Saab men jag har lite svårt att se mig själv prutta runt i en V70 faktiskt :-)

Finns det någon som sitter inne med erfarenheter eller kunskap och tips så vore jag tacksam.

Tack på förhand..

E6
123
E60
520d aut-06
Alla biltillverkare har diplomatic sales. Köp nya bilen i det land där du har ditt utlandsuppdrag och utrusta den efter svensk standard. Du får till och med instruktionsboken på svenska om du vill.
Hmm, låter bra, men... Hur lätt är det att ordna detta i Syrien eller Israel? Kanske kan man kontakta tillverkaren först för lite info och sånt..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.