AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.160

E36 M3 3,0 för 90k, bra bil eller vrak?

Hittar "många" m3 3,0 ifrån '94 o '95 för ca 90kkr på blocket. Är det för billigt? Eller är det där, som en frisk bil ligger i pris?

Eller ska man titta på en lite E36 328 coupe för ca70kkr istället?

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Bilarna börjar bli gamla och används väl som alla andra bilar? Rost och slitage går aldrig att komma undan även om det står M3 på bakluckan. Har inte själv tittat på någon M3 E36 så jag vet inte vad man får för pengarna men dem flesta är nog ganska hårt körda kan man ju utgå ifrån. Titta på ett par stycken för dem pengarna och bilda dig en uppfattning är mitt råd!
Tycker absolut inte att 90kkr är direkt billigt för en 94. Sen är det klart att du ska ha en M3a och inte en 328.
Finns ju en röd på powerbörsen, en ägare.. 89k kan ju inte vara helt fel för den.
Klart att det är ett vrak. Har du sett årsmodellen??
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Herr Kaleun: Ja köpte min -94, 14 000 mil för 90 tusen, för ca 2 månader sen. Killen ja köpte den av hade haft den i 10 år/12 200 mil. och den e i mkt fint skick. Så priset var helt ok enligt mig... Har kollat på betydligt sämre/ofräschare M3:or i samma prisklass, så bara man e lite tålmodig så dyker rätt bil upp!

///MVH Johan
ok.

Då kanske det finns hopp...

Tackar!
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Gå på allmänt skick och antal ägare, så har du en bra start, fullstämplad servicebok är ju förstås också ett krav !

Lycka till !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.