|
|
|
|---|---|
|
Som varandes mellan två BMW´s har jag nu bestämt mig för att det börjar bli dags igen. Märker att jag genom att läsa diverse forum, i skallen gjort någon sammanfattning om vart jag inte vill åka och titta på bil. Värmland, skåne, Örebro. Kanske är det en förutfattad mening, men någonstans känns det som att i dessa trakter finns det mycket importerat skräp och oseriösa handlare? Varför skåne kom med beror på att var och varannan bil som säljs där verkar importerad av någon som heter "bmw", eller liknande och som ägt bilen 1 vecka. Har jag fel, är det bara jag som tänker så här? | |
|
Min är sv. såld iaf och jag bor i skåne samt köpte den i skåne. Klart här finns dåliga exemplar men det gör där juh överallt. |
|
|
Jag kan hålla med om att det finns betydligt fler skojare i Malmö än vad det finns i Göteborg. Kan inte uttala mig om övriga städer, då jag bara bott i dessa två. Men samtidigt så har förenade bil (BMW i Malmö) lite bättre inställning till entusiaster än vad BMW Group Göteborg har. Min rekommendation är att man köper bil där man bor men att man är mycket vaksam till vem man köper bilen av samt kollar upp bilen noga. __ Bilblogg: Länk |
|
| Självklart köper man helst i närheten av där man bor, men iom internet är en bilköparresa inget ovanligt. Den mest absurda bilköparresa gjorde jag en gång till Älgared i värmland. Har aldrig sett så många mätarskruvade bilar på en och samma gång. | |
|
hej köp inte bil på ömsa bil i örebro, först lurar han ner sina kunder genom att säga att bilen är i fint skick, sen törs han inte lämna någon garanti ¨på bilen för han vet att de är i dåligt skick. köp ej där, bara ett tips Bmw 530d touring-99 |
|
|
Ursäkta, men hur kom Värmland in i det här. Älgared finns det inget som heter, däremot Älgered men det är en by i Hälsingland. Här i Värmland tror inte vi är överrepresenterade av mätarskruvade bilar och bilskojare. Däremot är bilarna här inte speciellt billiga, tyvärr. "Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar" |
|
|
Dessvärre så verkar mindre seriösa människor likt dåtidens hästhandlare bedriva sin verksamhet i vissa befolkningskoncentrationer. Om nu de ställen som är de ledande handelsplatserna använde det exceptionella verktyget som heter brev på posten från vaksamma Autopowerbesökare kanske det hände något? Vänligen Asken |
|
|
Själv har jag fördommar mot små handlare vart än i landet de befinner sig. Föredrar att köpa privat så man kan kolla upp allt utan en massa säljsnack och dessutom får man en bild av föregående ägare. |
|
|
"Ursäkta, men hur kom Värmland in i det här. Älgared finns det inget som heter, däremot Älgered men det är en by i Hälsingland." Jag skrev fel, Älgarås skulle det vara. Kan vi för enkelhetens skull enas om att det ligger i värmland :-) Älgarås...där är 86% av invånarna bilhandlare, samtliga med mätarskruvade vrak. Faktiskt värt en resa dit bara för att få skratta åt eländet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Karlstad är väl representerat i mätaskruvarkretsar. Örebro är ingen hödjare heller, har väl aldrig varit det egentligen. Helsingborg, Malmö är väldigt ofta förekommande samt div mindre "hålor" i Skåne. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag börjar känna mig så rabiat inställd till alla fuskare att jag nästan bara blir intresserad av annonser där fullständigt namn står utsatt, bilen är parkerad på en garageuppfart framför en välskött villa, skyltarna syns och riktiga telefonnumret är utsatt. Helst ska säljaren heta Invgvar Persson, Kjell Larsson eller Inga-maj Ohltorp. De ska dessutom bo i ett samhälle med max 500 invånare samt vara frikyrkliga. |
|
|
Man ska vara fördomsfull när man köper bil! Övriga dagar kan man vara "neutralt" inställd, men jag tycker att är det någon gång man ska vara extra på sin vakt och sålla ALLT som är minsta fel så är det då. |
|
|
Robert Lundberg, du får bakläxa på dina geografikunskaper. Om nu Älgarås är det korrekta namnet så ligger faktiskt inte det heller i Värmland utan i Västergötland. Men jag tror inte att någon ort är mer utmärkande än någon annan. Bilskojare finns det tyvärr överallt. Det enda man kan konstatera är dock att ju längre söderut i Sverige man bor, ju lättare är det att åka till Tyskland för att köpa bil, och där är de oftare mätarskruvade. I övrigt håller jag med dig. Tydligt namn, reg.nummer och telefon ska det vara på de bilar jag ska vara intresserad av. Så gör jag själv på de bilar jag säljer och jag har hittills inte haft problem med att bli av med dom. "Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar" |
|
|
Nu tänker jag gå emot strömmen och vara lite mot. Att inte sätta ut sitt fulla namn, regnummer samt telefonnummer i annonsen behöver inte betyda att man har avsikt att lura någon. När jag säljer något så sätter jag så sätter jag ofta ut mitt förnamn, det bara blir så på måfå. Regnumret sätter jag inte ut då jag ej vill ha skumma typer som åker runt och snokar speciellt om det är mycket stereoprylar som nämns i annonsen, dock så får man gärna regnummret om man ringer och frågar om bilen. Det är inte alltid jag sätter ut telefonnummer utan endast mail. Då jag ej vill ha en massa meningslösa samtal på min mobil, det är ofta folk som ringer och frågar hur långt har den gått, vad är det för färg, är det automat? bla bla. Något som den läskunnige lätt kan tyda i annonsen. En annan ganska stor anledning är för att slippa alla dessa "Vad är ditt sista pris" samtal jag är så trött på alla dessa tomtar som ringer. Tjejens farsa håller på och säljer deras bil han har begärt 40 000 kr kollar man andra annonser så ligger dom runt 50 000 kr och gått längre. Ändå ringer det folk och frågar vad är ditt sista pris....... Så nästa gång sätter jag ut "sista priset compizar" göre sig ej besvär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.