AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.543

Ferritta lr Eisenmann Sportavgassystem?

Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
tja...vill ha sportavgassystem på min bmw 325ci cab -03 o ja vet inte till vikket företag ja ska lämna in den på...Ferritta lr Eisenmann ??
va har ni för idér`? nåra polare säger ferritta o andra eisenmann...??va tycker ni ?

/Nico
Ferrita är mkt bra och billigare än eisenmann,,,

MiN äLskLinG Länk
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
joo men nu går vi inte efter pengarna...ja vill ha bra kvalité o rostfritt..

/Nico
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Personligen tycker jag att de Ferrita sportsystem jag hört låter ganska mesigt och mörkt.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om inte kostnaden har nån betydelse ska du absolut sattsa på ett eisenmann...hur skönt ljud som helst!
Är inge som helst fel på ferrita heller,men som de näms ovan upplevs dom ha ett dovare ljud än tex eisenmann...men att de skulle låta mesigt..?? nänä...kör själv me ferrita och de är inge fel på de soundet.
Gemini__
Om det är kvalité och finish du är ute efter är Eisenmann det rätta valet, Ferrita lirar inte i samma liga.

Mvh:
Thomas
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
ajjemän...har hört att dem har sjyssta grejjer eisenmann...

/Nico
Eisenmann säger jag. Underbart.
Eisenmann FTW!
Funderar oxå på vilket man ska satsa på , eisenmann eller ferrita..
Om man ska ha ferrita så måste jag lämna in bilen så bygger dom det direkt på plats i Gbg. Kostar 10000:-, med eisenmann kommer man väl inte upp i dom summorna? skiljer väl nån tusenlapp iaf...
Sen är det ju ljudet, låter eisenmann bättre?
Jobbigt och slänga massa pengar och sen bli missnöjd:/

//Johanna
Johanna:
Till din bil bör Ferrita finnas på hyllan. Dvs. bör bara vara att beställa, få det hemskickat, åka till macken och byta.
Så här låter Ferrita på min cabbe. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
>>Micke, har ringt och hört och det finns inte färdigt... Dom bygger det på en dag på plats i Gbg.

Mvh Johanna
Ok, konstigt, menar, din modell är ju inte helt ovanlig.
Jaja, där ser man.. man lär så länge man lever.

///Micke
Min cabrio Länk
Tyckte me det, men så är det tydligen, kollar lite på eisenmann nu me, inte helt billigt det heller..
Så egentligen är det väl bara designen och ljudet det hänger på..
Jag körde med ett eisenmann till min 325 e36.. Jag var mycket nöjd. Tuffare ljud utan att låta för mycket. Den största skillnaden var att bilen gick bättre och kändes mer "tight".. Helt klart värt!!
Jag har eisenmann på min 330.. låter riktigt rikigt bra : )
Men är som sagt lite dyrt.. men enligt mig värt pengarna.
Det lutar åt eisenmann iaf, räcker det att byta slutljuddämparen eller måste man sätta dit ljudrör med? hur stor blir skillnaden med ljudrör?
Det ska räcka med bara slutljuddämparen. Men enligt vad alla rekommenderar ska man ha ljudröret också.. ska ge ett mkt råare ljud.
Vet dock inte hur stor skillnaden är med eller utan. Jag kör med ljudrör. Gick på omkring 8500 totalt, beställde från xerius-racing.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Ljudrör skall det vara.
Det finns olika ljudrör? Vilket ska man ha??
Och sen undrar jag var ni har för mm på ändrören? 2*70 2*76 el. 2*83
Det står att man måste bearbeta bakspoilern om man väljer nåt av de sistnämnda. Mycket jobb?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.