|
|
|
|---|---|
|
var har ni era bilar försäkrade?och serviceintervaller på en sånhär bil,vid vilka mil och till vilka priser?bilen har gått drygt 8000mil nu.. | |
|
e39 handlar det om......... |
|
| Helförsäkring ca 5500:-/år på landsbygd med garage (Trygg Hansa). Bränsleförbrukning snitt tot. ca 0.90 lit/mil (manuell). Serviceintervall varje 2500lit bensin = ca 2800 mil. Insp. II fjärde gången vid ca 11000 mil 4800:- Insp. I ? Oljeservice däremellan med kupefilter o.s.v drygt 2000:- Det är största servicen, Insp. II som stundar nästa år eller om två om bilen gått 8000 mil. Då brukar det även vara dags för nya skivor runt om. Kolla E39 på begagnatguiden. | |
|
tack för svaret!ok,liiite begrepp är ju bra att ha.har en v70 t5 nu,och den är fan inte billig att sköta servicarna enligt boken...är obehagligt sugen på en 525-03 jag hittat....hoppas man får det bromsat..:) |
|
| Mycket trevlig, körglad bil med fin viktfördelning, vägkänsla, komfort. 2,5:an tycker jag är en alldeles lagom motor som har tillräcklig ork på låga varvtal och fin effekt på högre. Med DCS funkar det fint med bakhjulsdriften på vintern. Det är inte en 100% felfri bil, men som sagt kolla beg. guiden. För mig är det dock svårt att hitta något alternativ som kombinerar körkänsla med komfort på samma sätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.